پایان ارزیابی‌های میدانی برای انتخاب روستای قرآنی کشور + عکس
کد خبر: 3984215
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

پایان ارزیابی‌های میدانی برای انتخاب روستای قرآنی کشور + عکس

طی روزهای گذشته نمایندگان هیئت مرکزی انتخاب «نخستین دوره طرح ملی انتخاب روستای قرآنی ایران» با حضور در 17 روستای راه یافته به مرحله نهایی این طرح به بررسی میدانی وضعیت این روستاها پرداختند تا پس از بررسی‌های نهایی، 10 مورد به عنوان روستای قرآنی کشور معرفی شوند.

پایان ارزیابی‌های میدانی برای انتخاب روستای قرآنی کشور + عکس

به گزارش ایکنا، پس از راهیابی 17 روستا از استان‌های مختلف به مرحله نهایی «نخستین دوره طرح ملی انتخاب روستای قرآنی ایران در سال 1400» نمایندگان هیئت مرکزی انتخاب این طرح به این ۱۷ روستا اعزام ‌شدند تا ضمن بازدید میدانی به بررسی امکانات و وضعیت قرآنی این روستاها بپردازند.

بر همین اساس طی روزهای گذشته نمایندگان هیئت مرکزی انتخاب روستای قرآنی کشور به این روستاها اعزام شدند و این ارزیابی‌ها امروز 24 تیرماه پایان یافت.

از جمله روستاهایی که در هفته جاری میزبان نمایندگان هیئت مرکزی بودند می‌توان به روستاهای محمدآباد فارس، قراخیل مازندران، دنگلان گلستان، افتر سمنان، قهریزجان اصفهان، دشت خراسان شمالی، چارک بوشهر، درمیان خراسان جنوبی، بیلند خراسان رضوی و ... اشاره کرد.

براساس گزارش ایکنا معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد امسال نخستین دوره طرح ملی انتخاب روستای قرآنی ایران را به مرحله اجرا درمی‌آورد. بعد از اعلام فراخوان که طی ماه‌های گذشته صورت گرفت در مجموع ۱۰۹۷ روستا در مرحله اول اطلاعات خود را در سامانه ثبت و در ادامه مستندات و گزارش‌های خود را براساس شاخص‌های تعیین شده برای این انتخاب،‌ بارگذاری کردند. در این بخش بیشترین سهم را استان اصفهان داشت.

پس از این مرحله هیئت‌های انتخاب در استان‌ها تشکیل شد و براساس شیوه‌نامه به بررسی مستندات ارائه شده در سامانه پرداختند تا حداکثر از هر استان سه روستا برای بررسی بیشتر به هیئت مرکزی انتخاب و معرفی شود. در نهایت نیز مجموعاً ۳۵ روستا از سوی استان‌ها به هیئت مرکزی معرفی شدند.

در ادامه هیئت مرکزی با حضور نمایندگان دستگاه‌هایی همچون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی، نهاد ریاست جمهوری، سازمان دارالقرآن، ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد تشکیل جلسه داد و در گام نخست از مجموع ۳۵ روستایی که از سوی استان‌ها معرفی شده بود، ۱۷ روستا واجد شرایط اولیه شناخته شد و حدنصاب لازم را برای بررسی در مرحله بعد کسب کردند.

در این مرحله نیز ارزیابان طی روزهای گذشته به این روستاها اعزام شدند تا پس از جمع‌بندی ارزیابی‌ها در نهایت در دهه ولایت 10 روستای قرآنی کشور طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معرفی شود.

در ادامه تصاویری از حضور نمایندگان هیئت مرکزی انتخاب روستای قرآنی در این روستاها را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha