سهم چشمگیر زکات مسلمانان آمریکا در فقرزدایی
کد خبر: 4052567
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

سهم چشمگیر زکات مسلمانان آمریکا در فقرزدایی

بر اساس گزارش دانشگاه ایندیانا، یک مسلمان آمریکایی به طور متوسط سالانه 2070 دلار زکات می‌دهد.

به گزارش ایکنا  به نقل از Middle East Eye، براساس این تحقیق که توسط گروه ابتکار بشردوستی مسلمانان در دانشگاه ایندیانا (Muslim Philanthropy Initiative at Indiana University) انجام شده است، مسلمانان آمریکایی در سال 2021 حدود 1.8 میلیارد دلار زکات دادند.

شریف صدیقی، مدیر ابتکار بشردوستی مسلمانان، گفت: به احتمال زیاد بیشتر از 1.8 میلیارد دلار در ماه مبارک رمضان اهدا یا تعهد شده است.

صدیقی گفت: این بسیار حیاتی است که سازمان‌های غیرانتفاعی و مؤسسات خیریه راه‌های معناداری برای تعامل با انفاق‌کنندگان مسلمان آمریکایی در ماه رمضان بیابند.

زکات یک صدقه واجب است که در آن از مسلمانان انتظار می‌رود حداقل 2.5 درصد از دارایی سالانه خود را به فقرا بدهند. با وجود اینکه که هیچ زمان مقرری برای دادن زکات وجود ندارد، بسیاری از مسلمانان در ماه رمضان زمانی که بر انفاق تأکید می‌شود، این صدقه را پرداخت می‌کنند.

بر اساس یافته‌های این مطالعه، بیشترین بخش زکات، حدود 25.3 درصد، به سازمان‌های غیرانتفاعی بین‌المللی پرداخت شد، در حالی که 21.7 درصد به دولت‌ها (عمدتاً به دولت‌های کشورهای مسلمان‌ که زکات را از طریق مکانیسم‌های دولتی جمع‌آوری می‌کنند) و 18.3 درصد به بخش غیردولتی در داخل کشور پرداخت شد.

حدود 14.7 درصد هم به صورت غیررسمی به اقوام و دیگران داده شده است.

شریف علی، مدیر اجرایی سازمان امداد اسلامی ایالات متحده آمریکا (Islamic Relief USA)، که تأمین مالی این تحقیق را برعهده گرفت، گفت که سازمان او در سال گذشته حدود 135 میلیون دلار کمک خیریه دریافت کرد. از این مبلغ، 40 میلیون دلار توسط اهداکنندگان برای انجام تعهدات زکات آنها داده شد که نسبت به 35 میلیون دلار سال گذشته افزایش نشان می‌داد.

علی به Middle East Eye  گفت: اگرچه زکات، تکلیفی دینی است، اما ابزاری برای مسلمانان برای رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در جوامع است؛ آسیب‌هایی که مردم را تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را فقیر و زندگی را دشوار کرده است.

انتهای پیام
captcha