جنبش فتح: اسرائیل دشمن ماست نه ایران
کد خبر: 4069381
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹

جنبش فتح: اسرائیل دشمن ماست نه ایران

دبیرکل کمیته مرکزی فتح اعلام کرد: همه ما یک دشمن واحد داریم و این دشمن نه ایران بلکه رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: جبریل الرجوب دبیرکل کمیته مرکزی فتح در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» به بیان آخرین تحولات درباره فلسطین پرداخت.

وی درباره رام‌الله با دولت آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری «جو بایدن» گفت: دریافتیم که این دولت نیز با دولت‌های سابق آمریکا تفاوتی ندارد و مسأله فلسطین اولویت آنها نیست.

الرجوب افزود: ما یک دشمن واحد داریم و این همان دشمن اسرائیلی است و نباید جهت قطب‌نما به سمت هیچ مکان دیگری تغییر کند.

وی ادامه داد: امیدواریم برادران در حماس به اهمیت وحدت برای ایجاد یک اهرم ملی با توجه به عادی‌سازی روابط عربی (با اسرائیل) پی ببرند. دشمن ما ایران و ترکیه نیست. ما به عنوان کشورهای عربی، به عنوان یک منطقه و به عنوان مسلمان باید اولویتمان در اینجا باشد.

دیدار هنیه و عباس در الجزائر

الرجوب در واکنش به دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و اسماعیل هنیه رهبر حماس در الجزائر اعلام کرد، الجزائر از چند ماه پیش، طرحی را به منظور شنیدن نظرات همه طرف‌های فلسطینی ارائه دادند.

وی در خصوص روابط فتح و حماس و افق آشتی فلسطینی ضمن اعلام اینکه فتح از روابط با حماس استقبال می‌کند، افزود: ما علاقمند به پایان اختلافات و ایجاد یک شراکت ملی متمرکز بر برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس، بازگشت آوارگان فلسطینی و توسعه مفهوم قواعد درگیری با اشغالگر هستیم.

تضمین سعودی

وی در خصوص عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و موضع رام‌الله گفت: ما تضمین‌هایی از عربستان سعودی داریم مبنی بر اینکه قبل از حل مسأله فلسطین به سمت عادی‌سازی نخواهد رفت.

 

انتهای پیام
captcha