طرح ملی تلاوت به کشف استعدادهای نهفته قرآنی هرمزگان کمک می‌کند
کد خبر: 4078061
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
جهانگیری:

طرح ملی تلاوت به کشف استعدادهای نهفته قرآنی هرمزگان کمک می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه استان می‌تواند قطب قرآنی کشور محسوب شود، گفت: استعدادهای نهفته قرآنی در سطح استان وجود دارد و طرح ملی تلاوت می‌تواند به کشف این استعدادها کمک کند.

اسماعیل جهانگیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن، حسین مقدم‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت قرآن، امروز، 23 مردادماه با اسماعیل جهانگیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و فعالان قرآنی در بندرعباس دیدار کرد.

طی این دیدار اسماعیل جهانگیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: هرمزگان می‌تواند قطب قرآنی کشور محسوب شود. استعدادهای نهفته قرآنی در استان وجود دارد و طرح ملی تلاوت می‌تواند به کشف این استعدادها کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه در سطح استان و شهرستان میناب به طرح ملی تلاوت پیوسته است، تصریح کرد: باید از الگوهای موفق مؤسسات قرآنی در نیل به اهداف رسیدن به جامعه قرآنی موفق بهره گرفته شود.

در ادامه حسین مقدم‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت قرآن افزود: طرح ملی تلاوت به دنبال این است تا نوجوان و جوان علاقه‌مند به علوم قرآنی در همه سطح از علاقه‌مندی و هوش قرآنی بتوانند در محله، مسجد و مدرسه محل تحصیل به عنوان یک قاری موفق نقش‌آفرین باشند.

وی تأکید کرد: طرح ملی تلاوت به دنبال کشف و پرورش استعدادهای نهفته قرآنی نوجوانان و جوانان در استان‌ها است و در این‌راستا سیاست راهبردی طرح شناسایی نخبگان قرآنی از بین نوجوانان و جوانان در محله‌ها آغاز شده است.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن تصریح کرد: در طی ۱۰ سال گذشته طرح ملی نخبگان قرآنی را پرورش و هدایت کرده و اکنون آنان به مدیران مؤسسات قرآنی، مشاوران قرآن و عترت تبدیل شده یا مشاوره می‌دهند.

انتهای پیام
captcha