تأکید حز‌ب‌الله بر لزوم انسجام بیشتر بین مسلمانان و مسیحیان
کد خبر: 4109989
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

تأکید حز‌ب‌الله بر لزوم انسجام بیشتر بین مسلمانان و مسیحیان

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان بر لزوم انسجام و گفت‌وگوی بیشتر بین مسلمانان و مسیحیان تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از العهد، شیخ حسن البغدادی، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: میلاد پیامبر خدا حضرت عیسی (ع) یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های اسلامی است که باید توجه مسلمانان و مسیحیان را به یک میزان به خود جلب کند. زیرا این مناسبت دارای وجوه مشترکی است که در هر دو سطح اعتقادی و سیاسی برای همگان اهمیت دارد.

وی تأکید کرد: این انسجام همان طور که در همه مراحل یک نیاز ضروری است، در زمان ظهور امام زمان (عج) ضرورت بیشتری خواهد داشت. این امر همه ما را به گفت‌وگو و همزیستی بر اساس مبانی دینی و اخلاقی فرا می‌خواند و این همان چیزی است که اسلام از ابتدا آن را درخواست کرده است.

شیخ البغدادی افزود: پیوندهای زیادی بین ما و مسیحیان وجود دارد، از جمله آنچه مربوط به مقدسات اسلامی و مسیحی در داخل فلسطین اشغالی است که امروز عنوان درگیری با صهیونیست‌ها به شمار می‌رود؛ کسانی که مقابله با اعتقادات مسلمانان و مسیحیان را به صورت یکسان هدف قرار داده‌اند. مقابله با صهیونیست‌ها مستلزم حمایت و همزیستی بین همگان است.

شیخ البغدادی در پایان سخنان خود گفت: همزمان با تبریک به مسیحیان به مناسبت این ولادت مبارک تأکید می‌کنیم که این مناسبت باید انگیزه اصلی گفت‌وگوی جدی مبتنی بر منافع مشترک و دستیابی به تفاهم در مورد انتخاب رئیس جمهور لبنان باشد و به این ترتیب است که ما پیروان واقعی حضرت مسیح، صاحب پیام آسمانی مبتنی بر اخلاق، انسانیت و منافع مردم خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha