شرح ویژگی مؤمنان + فیلم
کد خبر: 4142692
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
در کلیپ قرآنی نیجریه

شرح ویژگی مؤمنان + فیلم

پنجاه و ششمین کلیپ «پنج‌شنبه‌ها زندگی خود را قرآنی کنیم» با شرح ویژگی مؤمنان به همت رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش ایکنا از نیجریه، این کلیپ از آیه 15 سوره سجده آغاز و تا آیه 19 این سوره در آن به زبان انگلیسی تفسیر شده است.
در پایان هر مرحله از قرائت نیز، به صورت خلاصه به نکات کلیدی و موضوعات اصلی آیات قرائت‌شده با عنوان «آنچه از این آیات می‌آموزیم» اشاره شده و مدت این کلیپ 11 دقیقه است.

آیات 15 تا 19 سوره سجده در این کلیپ که ویژگی مؤمنان و پاداش کارهای شایسته آنان را شرح داده، بدین شرح است:

إِنَّمَا يُؤْمِنُ بِآيَاتِنَا الَّذِينَ إِذَا ذُكِّرُوا بِهَا خَرُّوا سُجَّدًا وَسَبَّحُوا بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ: تنها كسانى به آيات ما مى‌گروند كه چون آن [آيات] را به ايشان يادآورى كنند سجده‏‌كنان روى بر خاک نهند و به ستايش پروردگارشان تسبيح مى‏‌گويند و آنان فخر نمى‌فروشند.

تَتَجَافَى جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضَاجِعِ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ خَوْفًا وَطَمَعًا وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ: پهلوهايشان از خوابگاه‌ها جدا مى‏‌گردد [و] پروردگارشان را از روى بيم و امید مى‏‌خوانند و از آنچه روزيشان داده‌ايم انفاق مى‌كنند.

فَلَا تَعْلَمُ نَفْسٌ مَا أُخْفِيَ لَهُمْ مِنْ قُرَّةِ أَعْيُنٍ جَزَاءً بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ: پس هیچ کس نمی‌داند که به پاداش نیکوکاریشان چه نعمت و لذّت‌های بی‌نهایتی که روشنی‌بخش (دل و) دیده است در عالم غیب برایشان ذخیره شده است.

أَفَمَنْ كَانَ مُؤْمِنًا كَمَنْ كَانَ فَاسِقًا لَا يَسْتَوُونَ: آيا كسى كه مؤمن است چون كسى است كه نافرمان است‏، در حالی که يكسان نيستند.

أَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَلَهُمْ جَنَّاتُ الْمَأْوَى نُزُلًا بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ: اما كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏‌اند به [پاداش] آنچه انجام مى‌دادند در باغ‌هايى كه در آن جايگزين مى‌شوند پذيرايى مى‌گردند.

انتهای پیام
captcha