صهيونيسم دنباله‌رو سايه‌ای خيالی از دين است/ اسلام روبه‌رشد؛ مانعی برای حكمرانی رژيم غاصب
کد خبر: 2412563
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۲

صهيونيسم دنباله‌رو سايه‌ای خيالی از دين است/ اسلام روبه‌رشد؛ مانعی برای حكمرانی رژيم غاصب

گروه بين‌الملل: صهيونيسم هميشه با كوبيدن بر طبل حمايت از يهوديت پيش می‌رود، ولی آنچه كه واقعاً مدنظر آنان است، «سايه‌ای خيالی از دين» و نه خود دين است؛ در اين ميان، دين روبه‌رشد اسلام مانعی بزرگ برای تحقق چنين هدفی به شمار می‌رود.

پی‌ير دورتيگيه، استاد دانشگاه و كارشناس فرانسوی مسائل بين‌الملل، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: صهيونيست‌ها هميشه مدعی دفاع از دين يهوديت هستند، در حالی‌كه رؤيای واقعی آنان، تسلط بر جهان با تكيه بر اصول خودساخته‌ای به نام دين است، ولی تنها دين قدرتمندی كه در مقابل اين توطئه ايستادگی كرده، اسلام است.
وی افزود: دين اسلام هنوز هم بعد از 1400 سال دينی زنده و در حال رشد است و حتی بسياری از دولت‌ها قانون اساسی خود را بر مبنای تعاليم اين دين مبين پايه‌گذاری كرده‌اند، در‌حالی‌كه صهيونيست‌ها از تأثير دين مسيحيت در اروپا و آمريكا كاسته و گرايش‌های دينی را از ميان برده و به‌جای آن صهيونيسم مبتنی بر يهوديتی ساخته و پرداخته خودشان، به جهان عرضه می‌كند.
وی ادامه داد: در حال حاضر اسلام مانعی بزرگ برای صهيونيست‌هايی است كه رؤيای حكومت بر جهان را در سر می‌پرورانند. آنان در حكومت خود از دين نه به عنوان عنصری الهی بلكه عنصری بشری استفاده می‌كنند؛ بدين معنی كه صهيونيسم هميشه با كوبيدن بر طبل حمايت از يهوديت پيش می‌رود، ولی آنچه كه واقعاً مدنظر آنان است، «سايه‌ای خيالی از دين» است و نه خود دين.
استاد سابق دانشگاه ليون فرانسه در پاسخ به سؤالی درباره نقش صهيونيست‌ها در ساخت فيلم موهن به پيامبر(ص)، بيان كرد: سهم صهيونيست‌ها در توليد فيلم ضداسلامی، نقشی حاشيه‌ای نيست بلكه آنان بازيگردان‌های اصلی اين توطئه شوم هستند. اين فيلم كه حدود 14 دقيقه از آن بر روی اينترنت قرار گرفته و به گفته سازندگان، كمكی 5 ميليون دلاری از طرف يهوديان دريافت كرده است، به خوبی چهره واقعی و ساختار صهيونيسم را نشان داد.
وی اضافه كرد: صهيونيست‌ها برای رسيدن به اهداف خود از هيچ اقدامی فروگذار نمی‌كنند؛ توهين به اسلام فقط نمونه‌ای از فعاليت‌های ضدانسانی آنها به شمار می‌رود، چراكه لابی صهيونيست آمريكا طی سال‌های اخير با تمسخر شخصيت حضرت مسيح(ع) و برگزاری نمايشگاه‌های موهن به مسيحيت، به روشنی اثبات كرده است كه «حمايت از دين يهود» برای آنان مفهومی ندارد و اين جريان ضددينی فقط به دنبال منافع اقتصادی و سياسی است.
دورتيگيه تصريح كرد: در اين برهه از تاريخ كه صهيونيست‌ها روز‌به‌روز منزوی‌تر می‌شوند و جامعه جهانی از آن‌ها فاصله می‌گيرد، سياست تفرقه‌افكنی بين مسلمانان و مسيحيان با فريب يك قبطی برای ساخت فيلم موهن به پيامبر اسلام(ص) كليد می‌خورد تا رژيم صهيونيستی از اين فرصت بهره جسته و با استفاده از احساسات جريحه‌دار مسلمانان، سعی كند تا اذهان عمومی را از جنايت‌های خود در فلسطين و ديگر نقاط جهان دور سازد.
وی در ادامه تأكيد كرد: اگر گفته‌های بازيگران اين فيلم را مبنی بر اين‌كه كارگردان آنان را فريب داده و ديالوگ‌ها را تغيير داده است، باور كنيم، بازهم به نتيجه‌ای جز اين نمی‌رسيم كه رژيم صهيونيستی همه اصول انسانی را برای دستيابی به اهداف غيرانسانی خود پايمال می‌كند.
اين كارشناس مسائل بين‌الملل با ذكر اين نكته كه اين اقدام موهن درست در آستانه انتخابات آمريكا صورت گرفته است، توضيح داد: البته هدف اصلی صهيونيسم جهانی از اين اقدام اين است كه دولت آمريكا را به حمايت بيشتر از رژيم اسرائيل وادار كند. با توجه به اين‌كه انتخابات رياست‌جمهوری در آمريكا نزديك است، صهيونيست‌ها با ساخت و پخش اين فيلم و با آگاهی كامل از اينكه مسلمانان تاب و تحمل چنين توهين‌هايی را ندارند، سعی دارند به كاخ سفيد اين‌گونه القاء كنند كه منافع آمريكا در خطر است و بدون شك تنها گروهی كه می‌تواند اين منافع را نجات دهد، لابی صهيونيست است.
اين كارشناس مسائل بين‌الملل با اشاره به اين‌كه تعاليم اسلامی مبارزه با افكار صهيونيسم را در ذات خود دارند، اظهار كرد: هر كس كه به تعاليم اسلام توجه كند، متوجه می‌شود كه اين دين مبين، جنايت‌های رژيم صهيونيستی در فلسطين را به هيچ‌وجه نمی‌پذيرد و آيات مختلف قرآن كريم، بر غيرانسانی بودن اين‌گونه اقدامات تأكيد می‌كند. بنابراين صهيونيست‌ها مخالف ترويج دينی هستند كه ماهيت نژادپرستانه آنان را برملا می‌كند و در عين‌حال پيروان خود را به مبارزه با عاملان اين فعاليت‌های ضدانسانی فرا می‌خواند.
دورتيگيه با بيان اين‌كه تظاهرات و راهپيمايی تنها بخشی از وظيفه مسلمانان برای محكوم كردن اين‌گونه اقدامات است، تأكيد كرد: در گام نخست، برای محكوم كردن چنين اقداماتی لازم است كه شهروندان مسلمان وارد عمل شوند، اعتراض كنند و اين اعتراض را به گوش جهانيان برسانند. ولی در گام بعدی بايد از انجام كارهايی كه باعث تشويش اذهان می‌شود، دوری كنند.
وی اضافه كرد: حمله به اماكن دولتی و عمومی به هيچ‌وجه شايسته هيچ مسلمانی نيست. شهروندان مسلمان قبل از هر چيز بايد با اخلاق و رفتار درست، نيت خود از راهپيمايی و اعتراض را به ديگران نشان دهند و سپس منتظر نتيجه باشند. البته در مورد كشته شدن سفير آمريكا در بنغازی هنوز هم شبهات بسيار زيادی وجود دارد؛ چراكه روزنامه «اينديپندنت» انگلستان در مقاله‌ای افشا كرده است كه نيروهای امنيتی 48 ساعت قبل از حمله شهروندان به سفارت، از بروز اين حادثه آگاه بودند ولی عملاً هيچ اقدامی انجام ندادند. اينجا اين سؤال پيش می‌آيد كه آيا اين جدالی بين آمريكا، صهيونيست‌ها و كسانی است كه با آنان مخالفند؟!
دورتيگيه در پايان سخنانش با اشاره به وظيفه پيروان ديگر اديان در قبال هتك حرمت ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص)، تصريح كرد: پيروان ديگر اديان بايد بدانند كه عاملان توهين به حضرت محمد(ص) همان كسانی هستند كه گاه و بی‌گاه، شخصيت حضرت مسيح(ع) را مورد حمله قرار می‌دهند. بنابراين آگاه ساختن پيروان مسيحيت و يهوديت از جنايات رژيم صهيونيستی بهترين راه برای مقابله با اين جريان ضدبشری است.
captcha