غرب در پی تضعيف پايه‌های مقاومت در كشورهای اسلامی است/ وهابيت؛ ستون پنجم صهيونيسم
کد خبر: 2537174
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳

غرب در پی تضعيف پايه‌های مقاومت در كشورهای اسلامی است/ وهابيت؛ ستون پنجم صهيونيسم

گروه بين‌الملل: دشمنان اسلام به‌ويژه غرب به جای هزينه كردن برای تغيير گرايش‌های اسلامی مسلمانان به سمت مسيحيت خنثی يا حتی نفی مذهب، سعی می‌كنند تا پايه‌های مقاومت در كشورهای اسلامی را سست كنند و از اين طريق، به استثمار منابع سرزمين‌های اسلامی بپردازند.

«پی‌ير دورتيگيه»، استاد بازنشسته دانشگاه تولوز فرانسه و تحليلگر مسائل سياسی در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: اسلام و مسلمانان به دليل مقاومت در برابر زياده‌خواهان و استعمارگران، نخستين‌ قربانيان جنايات و توطئه‌های صهيونيسم بين‌الملل هستند.
وی تصريح كرد: صهيونيست‌ها در مسيحيت غربی نيز نفوذ كرده‌اند و فقط مسيحيت ارتدوكس روس و عرب است كه تاكنون از حملات اين گروه مصون مانده‌ است. بايد توجه داشته باشيم كه صهيونيست‌ها از نظر فرهنگی، اروپا را به حالت خنثی درآورده‌اند و حال‌كه با توجه به آمارها، اسلام در اروپا جايگزين مسيحيت می‌شود، صهيونيست‌ها احساس خطر كرده‌اند و سعی دارند تا مسلمانان مقيم غرب را به سرنوشت مسيحيان دچار كنند.
وی با بيان اين‌كه صهيونيسم به صورت غيرمستقيم وارد كشورهای اسلامی شده است، عنوان كرد: رژيم صهيونيستی با همكاری آمريكا سال‌هاست كه برای نفوذ در جهان اسلام تلاش كرده و نقشه‌های زيادی در اين حوزه تدوين و اجرا می‌كند. حمايت از گروه‌های تندروی مدعی اسلام همچون وهابيت يكی از مهم‌ترين برنامه‌هايی است كه طی سال‌های اخير شاهدش هستيم. در حقيقت، غرب دريافته است كه تلاش‌ها برای نفوذ در ميان مسلمانان نتيجه‌ای جز ورود به بن‌بست ندارد و برای خروج از اين معضل، نقشه‌ ديگری را به اجرا درآورده كه همان ايجاد ستون پنجم در ميان خود مسلمانان است.
دورتيگيه اضافه كرد: اگر به وضعيت امروز كشورهای اسلامی توجه كنيد، نشانه‌هايی از اين نفوذ را خواهيد ديد؛ حمايت غرب از تروريست‌ها در سوريه از نشانه‌های بارز برای تخريب مقاومت اسلامی از طريق گروه‌های تندرو به‌ظاهر اسلام‌گرا است. در واقع، دشمنان اسلام به جای هزينه كردن برای تغيير گرايش‌های اسلامی مسلمانان به سمت مسيحيت خنثی يا حتی نفی مذهب، سعی می‌كنند تا پايه‌های مقاومت در كشورهای اسلامی را سست كنند و از اين طريق، به استثمار منابع معدنی سرزمين‌های اسلامی بپردازند.
اين استاد دانشگاه فرانسوی در بخش ديگری از مصاحبه در پاسخ به سؤالی درباره علل سكوت رسانه‌های غربی در قبال كشتار مسلمانان در افغانستان، ميانمار، پاكستان، عراق و بحرين، توضيح داد: نكته مهم در مورد اين كشورها اين است كه غرب كشتارها در اين منطقه را به عنوان «درگيری مسلمانان» با يكديگر در رسانه‌ها معرفی می‌كند و به هيچ‌وجه از نقش خود در ايجاد فتنه‌های مذهبی سخن نمی‌گويد. همچنين استدلال ديگر رسانه‌های غربی از وضعيت كشورهايی چون عراق و بحرين، اين است كه اين درگيری‌ها به دليل حمايت جمهوری اسلامی ايران از برخی گروه‌ها صورت می‌گيرد درحالی‌كه هر انسان آگاه و عاقلی می‌داند كه ايران همواره برای ايجاد ثبات در منطقه كوشيده است و درگيری‌ها به دليل حضور امپرياليسم جهانی و اطاعت برخی سران سياسی از استعمارگران صورت می‌گيرد.
پی‌ير دورتيگيه اضافه كرد: هيچ‌گاه وضعيت مسلمانان و كشورهای خاورميانه به‌صورت منطقی و عادلانه در رسانه‌های غربی تحليل نشده است؛ چراكه صهيونيسم جهانی مالك اين رسانه‌ها و تعيين‌كننده خط‌مشی آنهاست. حمله به اسلام فقط با يورش به كشورهای مسلمان‌نشين صورت نمی‌گيرد؛ غرب علاوه بر حمايت از گروه‌های افراط‌گرای مدعی اسلام در كشورهای خاورميانه، در رسانه‌های خود، همين گروه‌ها را تروريست و دشمن می‌خواند و بدين‌صورت، افكار عمومی را برای تخريب چهره اسلام آماده می‌كند. برای مثال در حادثه اخير بمب‌گذاری در مسابقه ورزشی در بوستون، دو شهروند مسلمان به عنوان تروريست معرفی و يكی از آن‌ها كشته شد.
وی اضافه كرد: آيا اين عجيب نيست كه يك روز قبل از حادثه بمب‌گذاری، پايگاه اينترنتی «بوستون گلوب» درباره احتمال حمله تروريستی در حين اين مسابقه خبر منتشر می‌كند؟! دو شهروند مسلمان چچنی‌تبار به‌وضوح قربانی نقشه‌ای شوم از طرف دولت آمريكا شده‌اند تا بار ديگر، خاطرات يازده سپتامبر، اين‌بار در قالب مسابقه ورزشی، در ذهن مردم آمريكا زنده شده و اسلام‌هراسی نوين يعنی اسلام‌ستيزی وارد مرحله‌ای جديد شود.
دورتيگيه ادامه داد: خانواده اين دو جوان مسلمان اعلام كردند كه اين دو نفر احساسات افراط‌گرايانه نداشتند و حتی از خانواده خود در روسيه برای خطری كه با آن مواجه شده بودند، درخواست كمك كرده بودند. اين واقعه يك يازده سپتامبر تئاترگونه و ساختگی بود. «آلكس جونز»، روزنامه‌نگار آمريكايی درباره اين حادثه معتقد است كه حمله تروريستی بوستون عمليات سرويس‌های اطلاعاتی آمريكا برای آماده‌سازی افكار عمومی به‌منظور حمله به سوريه و همچنين خدشه‌دار كردن چهره سياسی چين و روسيه به عنوان دو كشور مخالف سياست‌های آمريكاست.
وی در پايان سخنانش بار ديگر به دلايل افزايش حملات به‌ظاهر ضدآمريكايی اشاره و تأكيد كرد: تحليل‌ها و اظهارات مقامات غربی حاكی از آن است كه غرب قصد دارد تا با صحنه‌سازی اين‌گونه تلقين كند كه جهان در آستانه جنگی بزرگ همچون دو جنگ جهانی است. بنابراين همه مسلمانان و غيرمسلمانان كه در قبال آينده كشورشان احساس مسئوليت می‌كنند، بايد در مقابل ترويج اين افكار صهيونيستی ايستادگی كنند.
captcha