تلاوت آل‌عمران با صدای متولی عبدالعال + دانلود/ نمونه بارزى از محبت به پروردگار
کد خبر: 2701899
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶

تلاوت آل‌عمران با صدای متولی عبدالعال + دانلود/ نمونه بارزى از محبت به پروردگار

گروه فعالیت‌های قرآنی: شاهکاری از تلاوت آیات ۳۳-۴۱ استاد سید متولی عبدالعال ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، استاد سید متولی عبدالعال در 26 آوریل سال 1947 میلادی در خانواده‌ای مذهبی و متعهد و پایبند به مسائل عرفانی و دینی و در روستایی که اغلب مردم ساکن آن کشاورز بودند متولد شد. پدرش «متولی» همیشه از خداوند متعال پسری را طلب می‌کرد که در راه گسترش دین اسلام تربیت شده و از عالمان دینی عصر خود شود.

مادرش که محبّ عرفا و صوفیه بود از همان آغاز، نام سیّد را که به یکی از عرفا و صوفیه بزرگ، «سید احمد البدوی» متعلق بود، بر فرزندش نهاد تا او نیز جز در این راه گام ننهد.

محتوای سوره آل‌عمران

این سوره در مدینه نازل شده و داراى 200 آیه است. در فضیلت تلاوت این سوره در حدیثى از پیامبر اکرم(ص‏) آمده است «من قرء سورة آل عمران اعطى بکل آیة منها امانا على جسر جهنم؛ هرکس سوره آل عمران را بخواند به تعداد آیات آن، امانى بر پل دوزخ به او مى‏‌دهند».

آیات33 تا 41 این سوره، سرآغازى براى بیان سرگذشت مریم و اشاره‏‌اى به مقامات اجداد او است و این آیات نمونه بارزى از محبت واقعى به پروردگار و ظهور آثار این محبت در عمل است. سپس سخن از عمران و دخترش مریم به میان مى‏‌آورد و به طور فشرده چگونگى تولد و پرورش و بعضى از حوادث مهم زندگى این بانوى بزرگ را بیان مى‏‌‌کند.

در ادامه درباره سرگذشت مریم سخن می‌گوید و در پایان این آیات نیز به بیان گوشه‏‌اى از زندگى پیامبر الهى، حضرت زکریا(ع) را در ارتباط با داستان مریم بیان مى‌‏کند.(تفسیر نمونه، ج  2، ص 517 – 533)

تلاوت سوره آل‌عمران، آیات 33-41 با صدای استاد سیدمتولی عبدالعال

تا پایان سال جاری سه روز در هفته روزهای یکشنبه، سه‌شنبه، جمعه یک فایل از تلاوت قراء برتر جهان اسلام از گنجینه تلاوت‌های ناب شبکه رادیویی قرآن بر روی تارنمای خبرگزاری ایکنا قرار می‌گیرد.

captcha