گلایه دبیر جایزه قلم از بی‌اخلاقی‌ها
کد خبر: 3728009
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

گلایه دبیر جایزه قلم از بی‌اخلاقی‌ها

گروه شبکه اجتماعی ــ دبیر شانزدهمین دوره جایزه قلم زرین در اظهارنظری قابل اعتنا از بی‌اخلاقی ادبی برخی از اهالی قلم در مواجهه با این جایزه انتقاد کرد.

گلایه دبیر جایزه قلم از بی‌اخلاقی‌ها
به گزارش ایکنا؛ کمتر از یک روز پس از برگزاری اختتامیه شانزدهمین جایزه قلم زرین و اهدا جوایز برگزیدگان این جشنواره، دبیر این جایزه در اظهارنظر‌هایی به گلایه از برخی نویسندگان در مواجهه با این جایزه ادبی پرداخت.

وجیهه سامانی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های مجازی با تشکر از اعتماد انجمن قلم به وی برای تغییر در روال انتخاب داور برای این جایزه عنوان داشته که شانزدهمین جایزه قلم زرین در سال جاری و به اصرار وی برای نخستین بار شش داور خارج از مجموعه اعضای انجمن قلم را در داوری‌ها داشته است.

وی در بخش دیگری از این متن آورده است: دبیری جایزه قلم زرین به تجربه‌اش می‌ارزید. اینکه خیلی از آدم‌ها را بهتر بشناسیم، دوستان و همکاران همراه، آدم‌های غیر همراه و سنگ‌انداز، داوران خود شیفته‌ای که برای حضورشان شرط عدم حضور دیگری را می‌گذاشتند و خیلی راحت آدم‌ها را قضاوت می‌کردند... دوستان و همکارانی که هنوز تعریف درستی از وظایف دبیر یک جشنواره ندارند و توقعاتشان واقعا حیرت‌آور است!

وی در ادامه به سختی پروسه انتخاب داوران و تایید شدن آن‌ها توسط هیات مدیره انجمن قلم اشاره کرده و افزوده است: جلسات نهایی داوری و بحث‌ها و امتیازات و گپ و گفت‌ها هم... که گفتن ندارد. الان هم که حکایتش هنوز تمام نشده. خیلی هستند که ناراضی و دلخورند. مثلا آن بنده خدایی که بلاکم کرد یا بزرگواری که پیام داد و به خدا واگذارم کرد یا دوستانی که با ناحق گفتند من و داورانم دورهمی داشتیم نه داوری... به داوری اعتراض دارند و فکر می‌کنند به حقشان اجحاف شده... فکر می‌کنند مثلث قلم زرین، دبیر داور‌ها دست به دست هم داده‌اند تا کار آن‌ها را نادیده بگیرد و کار دیگری را بالا بیاورد. چرا؟ حتما منفعتی پشت این انتخاب‌هاب بوده... همه این تصورات و توهمات آن هم از جانب دوستان، تلخ و غم‌انگیر است...

سامانی همچنین نوشته است: در تمامی این سال‌ها به این نتیجه رسیده‌ام که درصد زیادی از نتایج، سلیقه‌ای و بسته به نظر داوران مختلف، متفاوت است. اصلا وادی هنر و ادبیات قدر مطلق و قاعده کلی ندارد. برای همین جشنواره‌ها همیشه برایم مهم و قابل احترام بوده‌اند، اما حیاتی و تاثیرگذار، هرگز.
انتهای پیام
 
captcha