نگاهی به تألیف شیخ عباس قمی درباره سیدالشهدا(ع)
کد خبر: 3749164
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

نگاهی به تألیف شیخ عباس قمی درباره سیدالشهدا(ع)

گروه شبکه اجتماعی ــ «شیخ عباس قمی» در 42 سالگی کتابی درباره حضرت سیدالشهدا(ع) نوشته که ده‌ها سال است میهمان خانه‌های ایرانی شده است.

نگاهی به تألیف شیخ عباس قمی درباره سیدالشهدا(ع) + تصویر گذرنامه ویبه گزارش ایکنا به نقل از شبکه اجتماعی حافظه ملی ایرانیان؛ «شیخ عباس قمی» که 78 سال از درگذشتش می‌گذرد، افزون بر مفاتیح‌الجنان که حالا دهه‌هاست میهمان خانه ایرانی‌ها شده است، آثار برجسته دیگری نیز دارد که در این میان، «نَفَسُ‌المَهموم» اثری درباره حضرت اباعبدالله‌الحسین و البته به زبان عربی است.

وی انگیزه خود را جمع‌آوری مقتل مختصری با استفاده از روایات مورد اعتماد دانسته است. این اثر را در سال 1335 قمری(1296 خورشیدی)، وقتی 42 سال داشت، به رشته تحریر درآورد که یک مقدمه، پنج باب و یک خاتمه دارد و نام آن را از حدیثی فرموده امام جعفر صادق(ع) انتخاب کرده است.

همچنین شاید بد نباشد ذکر شود که اخیراً نوادگان آن مرحوم، آقایان حسین و عباس محدث‌زاده، در اقدامی فرهنگی، گذرنامه وی را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هدیه کردند که تصویری از سال‌های آخر حیات پربرکت آن مرحوم است و تصویری جز آنچه تا امروز از او دیده‌ایم را ارائه می‌دهد که برای نخستین بار منتشر می‌شود.

 

نگاهی به تألیف شیخ عباس قمی درباره سیدالشهدا(ع) + تصویر گذرنامه وی

انتهای پیام

captcha