افزایش قابل‌ توجه تعداد مسلمانان در آلمان
کد خبر: 4025264
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸

افزایش قابل‌ توجه تعداد مسلمانان در آلمان

یک پژوهش انجام شده از سوی اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان در آلمان حاکی از افزایش قابل‌توجه تعداد مسلمانان در این کشور است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان در آلمان با انتشار نتایج پژوهشی که در سال گذشته میلادی انجام‌ شده، از افزایش قابل توجهی تعداد مسلمانان در چند سال گذشته در آلمان خبر داده است. بنابراین، گزارش تعداد مسلمانان در سال گذشته به 6/5 میلیون نفر رسیده است.

این پژوهش که پیش‌تر نیز برخی از نتایج اولیه آن انتشار یافته بود، با همکاری وزارت کشور آلمان و برخی از نهادهای اسلامی در این کشور انجام شده است و به موضوع زندگی مسلمانان در آلمان در سال 2020 اختصاص دارد.

بر اساس این پژوهش، در حال حاضر بین 5.3 تا 5.6 ​​میلیون مسلمان در آلمان زندگی می‌کنند. این میزان معادل 6.4 تا 6.7 درصد کل جمعیت این کشور است که در مقایسه با نتایج آخرین مطالعه انجام شده در سال 2015، تعداد مسلمانان حدود 900 هزار نفر افزایش یافته است.

2.5 میلیون نفر از این مسلمانان، تباری ترکیه‌ای دارند که معادل 45 درصد از کل مسلمانان این کشور است. این مطالعه همچنین نشان داد که 1.5 میلیون نفر از مسلمانان آلمان از کشورهای عربی به این کشور مهاجرت کرده‌اند. از این میان، 19 درصد آن‌ها از خاورمیانه و 8 درصد از شمال آفریقا به آلمان مهاجرت کرده‌اند.

21 درصد از کل مسلمانان این کشور را کودکان زیر 15 سال، 22 درصد را بین 15 تا 24 سال و 5 درصد را افراد بالای 65 سال تشکیل می‌دهند که 47 درصد از این مسلمانان، شهروند آلمان هستند.

در سال‌های اخیر شمار آلمانی‌هایی که به اسلام گرویده‌اند نیز افزایش یافته است. ویدئوهای زیادی از این موضوع در شبکه‌های اجتماعی نیز به شکلی گسترده انتشار یافته است.

انتهای پیام
captcha