پیرمرد برزیلی و عکس آیت‌‎الله
کد خبر: 4034805
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
یادداشت‌های یک مبلغ/2

پیرمرد برزیلی و عکس آیت‌‎الله

همیشه برایم دغدغه بود. مثل داخل ایران، عِرق ملّی و روحیه‌ انقلابی که از نوجوانی با من حفظ شده بود، اجازه نمی‌داد در بعضی میدان‌ها وارد نشوم.

پیرمرد برزیلی و عکس آیت‎اللهحجت‌الاسلام «احمد قادری» از روحانیون مبلغ حوزه علمیه قم که از بهمن‌ماه ۹۷ تا خرداد ۹۸ به تبلیغ در شهرهای «گویانیا» و «گوارانتا» در کشور برزیل پرداخته است، در یادداشتی به مناسبت چهل و‌سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت: در مجموعه‌ای که کاملاً در اختیار برزیلی‌ها بود، دفتری داشتیم به عنوان اتاق ایران که محل رفت و آمد و مراجعات برزیلی‌ها بود. علی‌رغم آنکه قبل از بنده هم این اتاق، محل خدمت هم‌وطنان ایرانی بود، اما با افتخار، قرعه به نام بنده افتاد که اقدامی انقلابی داشته باشم.

متأسفانه دفتر ایران، هیچ نام و نشانی از ایرانی‌بودن نداشت، نه تابلویی، نه پرچمی و نه عکسی از امام و رهبری. در قدم اول، یک تابلوی کوچک سفارش دادم و گفتم که با زمینه‌ پرچمِ سه رنگ و زیبای ایران اسلامی، جمله‌ « sala do Irã» یعنی «دفتر ایران» را آماده کنند.

بعد که آماده شد، به دیوار بیرونی دفتر نصب کردم. بسیار چشم‌نواز و مورد توجه افراد بود. تازه خیلی‌ها متوجه شدند که پرچم ایران، چه شکلی است.

گام بعدی، تهیه تصویر حضرت امام و مقام معظم رهبری بود. به سرعت از طریق اینترنت، به دنبال تصویری از رهبر عزیز انقلاب گشتم که هم با کیفیت باشد و هم در کنار ایشان، تصویر حضرت امام(ره)، گل و پرچم ایران باشد.

یک عکس بسیار زیبا دانلود کردم و روی فلش انتقال دادم. بعد، در شهر گشتم و سراغ مغازه‌ لوازم‌التحریر را گرفتم. از دور، تابلوی یک مغازه را دیدم، نوشته بود: «Papelaria»(لوازم التحریر).

پیرمرد برزیلی و عکس آیت‎اللهحجت‌الاسلام احمد قادری، نگارنده مطلب در کنار دفتر ایران در برزیل

وارد مغازه شدم. پیرمرد خوش اخلاقی از من استقبال کرد. بعد از سلام و احوالپرسی، گفتم پرینت رنگی می‎خواهم، وقتی فلش را دادم و فایل تصویر حضرت آقا را باز کرد، ناخداگاه، با همان لهجه‌ برزیلی خودش گفت: آیت‌الله؟

گفتم بله، بعد سؤال کردم: شما ایشان رو می‌شناسید؟ گفت بله رهبر ایران هست.

برای خودم خیلی جالب بود که هزاران کیلومتر دورتر از ایران، در یکی از شهرهای کوچک برزیل به نام «گوارانتا» (Guarantã Do Norte) یک برزیلی مسیحی، تصویر رهبر انقلاب را می‌شناسد.

پیرمرد برزیلی و عکس آیت‎اللهپوستر رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) که روی دیوار دفتر ایران در برزیل نصب شد

پوستر را پرینت گرفتم و قابی هم برای آن انتخاب کرده و خریدم و از مغازه بیرون آمدم.

از آن به بعد، قاب عکسی که تصویر زیبای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در آن بود، به اضافه‌ تابلوی اسم اتاق ایران، آنجا را واقعاً ایران کرده بود.

انتهای پیام
captcha