برگزاری طرح بین‌المللی ارتقای نخبگان قرآنی در عراق
کد خبر: 4048775
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

برگزاری طرح بین‌المللی ارتقای نخبگان قرآنی در عراق

آستان مقدس امام حسین(ع) طرح آموزشی ارتقای نخبگان قرآنی با گزینش جمعی از قاریان و حافظان علاقه‌مند از کشورهای مختلف را با آغاز ماه مبارک رمضان به اجرا گذاشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، مرکز بین‌المللی تبلیغات قرآنی آستان مقدس امام حسین(ع) همزمان با فرا رسیدن ماه بهار قرآن، طرح آموزشی خود را برای ارتقای نخبگان قرآنی آغاز کرد که با مشارکت گسترده بین‌المللی همراه شده است.

منتظر المنصوری، رئیس این مرکز گفت: در ادامه طرح‌های همیشگی برای توانمندسازی و توسعه مهارت‌های کادر قرآنی از بین قاریان و حافظان قرآن کریم، طرح ویژه ارتقای نخبگان قرآنی به همت آستان مقدس حسینی راه‌اندازی شد که از ماه مبارک رمضان و با گروه حافظان قرآن کریم آغاز شده است.

المنصوری گفت: از شرکت‌کنندگان پذیرفته شده آزمون‌هایی با معیارها و شرایط مشخصی برای شرکت گرفته شده که از آن جمله می‌توان به این نکته اشاره کرد که سطح حفظی شرکت‌کنندگان کمتر از 15 جزء نباید نباشد.

او افزود: 35 شرکت‌کننده از هشت کشور عراق، ایران، لبنان، عربستان سعودی، پاکستان، افغانستان، کویت و اندونزی در این آزمون پذیرفته شدند. این طرح شامل دو مرحله است که مرحله نخست آن مجازی است و یک ماه طول می‌کشد و دومی به مدت یک هفته در شعبه مرکز در ایران به شکل حضوری خواهد بود.

وی ادامه داد: مرحله اول شامل سمینارهایی به صورت روزانه به طور متوسط ​​دو ساعته توسط اساتید متخصص و شامل مفاد تلاوت، صوت، نغمات، وقف و ابتداء، حفظ قرآن کریم، مفاهیم قرآنی و علوم قرآنی علاوه بر درس اخلاق است.

انتهای پیام
captcha