سازمان ملل خواستار پایبندی به آتش‌بس در یمن شد
کد خبر: 4056556
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

سازمان ملل خواستار پایبندی به آتش‌بس در یمن شد

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در یمن خواستار پایبندی همه طرف‌های درگیر در جنگ یمن به آتش‌بس شد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپونتیک عربی،  هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن بار دیگر از همه طرف‌ها در جنگ یمن خواست تا به همه مفاد آتش‌بس برقرار شده میان دولت نجات ملی یمن، ائتلاف سعودی و هم‌پیمانان داخلی آن‌ها در یمن پایبند بمانند.

گروندبرگ پس از پایان بازدید خود از شهر عدن در جنوب یمن و دیدار با رشاد العیمی رئیس؛ طارق صالح، معاون رئیس شورای ریاستی و معین عبدالملک، نخست وزیر یمن که دست نشانده و مورد حمایت ائتلاف متجاوز سعودی است، تصریح کرد: سازمان ملل به پشتیبانی برای استفاده از آتش‌بس به منظور گام برداشتن در مسیر یک راه‌حل سیاسی ادامه می‌دهد.

وی از همه طرف‌ها خواست تا با پایبندی به  همه مفاد آتش‌بس  در راستای  کاهش پیامدهای جنگ بر غیرنظامیان و تسهیل آزادی تردد و نقل‌وانتقال افراد و کالا گام بردارند.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز چهارشنبه هفته گذشته با اعلام نگرانی از موارد نقض آتش‌بس در این کشور تأکید کرد: مسئولیت رعایت آتش‌بس بر عهده خود طرفین است.

آتش‌بس میان ائتلاف متجاوز سعودی و دولت نجات ملی در صنعا بیش از یک ماه است که برقرار شده و از ابتدای ماه آوریل گذشته اجرایی شد. با این حال طرفین همدیگر را به نقض این آتش‌بس متهم می‌کنند.

 

انتهای پیام
captcha