گردهمایی کانادایی‌ها در سالگرد قتل خانواده مسلمان
کد خبر: 4062443
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
با حضور «جاستین ترودو» برگزار شد؛

گردهمایی کانادایی‌ها در سالگرد قتل خانواده مسلمان

صدها کانادایی مراسم سالگرد حادثه تروریستی علیه یک خانواده مسلمان پاکستانی‌تبار که منجر به کشته شدن 4 نفر از اعضای این خانواده شد، برگزار کردند.

گردهمایی کانادایی‌ها در سالگرد حادثه تروریستی علیه خانواده مسلمانبه گزارش ایکنا؛ به نقل از لندن فری پرس، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، به صدها نفر در مراسم یادبود خانواده مسلمان کشته شده در یک حمله با انگیزه نفرت پیوست.

ترودو در جمع حدود 2000 نفر در مدرسه west-end، در شهر لندن در ایالت انتاریو با اشاره به پسر بازمانده این خانواده گفت: هیچ کلمه‌ای برای توصیف شجاعت این پسر جوان که زندگی‌اش برای همیشه تغییر کرده است وجود ندارد. اما من می‌دانم که حتی با وجود اندوه غیرقابل تصور، او به دلیل عشق باورنکردنی این جامعه و در واقع کل کانادا بسیار قوی خواهد شد.

سلمان افضل، 46 ساله، همسر 44 ساله او، مدیحه سلمان، دختر 15 ساله آنها، یمنا و مادربزرگ 74 ساله‌اش، طلعت افضل، در 6 ژوئن 2021 در حالی که برای پیاده‌روی عصرگاهی بیرون بودند کشته شدند.

عایشه رشید که همراه با خانواده‌اش راهپیمایی کرد گفت: آنها دوستان ما بودند. وی افزود: رویدادهای برنامه ریزی شده امروز و فردا به روند بهبودی وضعیت جامعه مسلمانان کمک می‌کند، زیرا سال واقعاً بسیار سختی برای جامعه مسلمانان در سراسر جهان، به ویژه در لندن و در اونتاریو بوده است.

دوستان یمنا، که در کلاس نهم در این دبیرستان بودند، مراسم بزرگداشت این نوجوان را برگزار کردند. در سال گذشته، آنها به عنوان بخشی از روند سوگواری خود، گروهی به نام ائتلاف جوانان مبارزه با اسلام هراسی (YCCI) تشکیل دادند.

سلما توبا از اعضای این ائتلاف گفت: اهمیت این رویداد حضور در جامعه و دادن فرصت به مردم شهر لندن برای نشان دادن مجدد همبستگی است.

عصر روز یکشنبه ۱۶ خرداد، یک خانواده مسلمان پاکستانی تبار در شهر لندن واقع در ایالت اونتاریوی کانادا مورد حمله تروریستی قرار گرفتند که در نتیجه این حمله ۴ نفر از اعضای خانواده کشته شدند. این حمله از سوی یک راننده کامیون ۲۰ ساله به نام «ناتانیل فلتمن» انجام شد که به صورت عامدانه با کامیون خود افراد این خانواده را زیر گرفت.

بر اساس اعلام پلیس کانادا، در این حادثه تروریستی دو زن ۷۴ و ۴۴ ساله، یک مرد ۴۶ ساله و یک دختر ۱۵ ساله به قتل رسیدند و تنها یکی از افراد خانواده که یک پسربچه ۹ ساله است، توانست از مهلکه جان سالم به در ببرد.

انتهای پیام
captcha