دستاوردهای نبرد اخیر جهاد اسلامی فلسطین با صهیونیست ها
کد خبر: 4077549
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
ابوشریف بیان کرد:

دستاوردهای نبرد اخیر جهاد اسلامی فلسطین با صهیونیست ها

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جمع نمازگزاران جمعه تهرانی، گفت: در جنگ اخیر تقریبا نیمی از فلسطین توسط صهیونیست ها بسته شد و سپس اقدام به ورود به مذاکره کرد تا بتواند خود را نجات دهد؛ در این نبرد جنبش جهاد اسلامی فلسطین شرکت کرد و توانست به تنهایی دشمن را مرعوب سازد و کاری کند که دشمن صهیونیستی نصف سرزمین اشغالی را ببندد.

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایرانبه گزارش خبرنگار ایکنا، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران که امروز 21 مرداد به عنوان یکی از سخنرانان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران سخن می گفت، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت:  در سال 1967 میلادی رژیم صهیونیستی نبردی را علیه چهار کشور عربی در کرانه باختری، نوار غزه و صحرای سینا و... آغاز کرد که پس از آن فلسطین چند انتفاضه را انجام داد که طی آن دلهره و وحشت و رعب را بر دل صهیونیست ها انداخت تا  جایی که مجبور شدند در سال 2000 میلادی از لبنان و در سال 2005 از غزه خارج شوند.

وی ادامه داد: در سال 2000 میلادی رژیم صهیونیستی خود را محاصره کرد بطوری که دیوار حائلی را در کرانه باختری و قدس به دور خود کشید و سپس وارد جنگ با حزب الله شد و به دنبال تحقق پروژه خاورمیانه جدید بود که با مقاومت لبنان و فلسطین در جنگ 33 روزه و شکست صهیونیست ها و پذیرش این شکست، نهایتا از این مناطق خارج شد.

ابوشریف اضافه کرد: سپس رژیم صهیونیستی وارد چند جنگ علیه نوار غزه شد. در ظاهر نوار غزه مساحتش کوچک است اما اراده مردمش بزرگ است. در سال 2021 میلادی مقاومت فلسطین، نبرد خود را در برابر رژیم صهیونیستی آغاز کرد که این جنبش، آرزوی صهیونیست ها را به باد داد به طوری که حتی رهبران رژیم صهیونیستی چون ایهود باراک و نتانیاهو و... به این موضوع اذعان دارند.

وی با اشاره به نبرد «شمشیر قدس» که منجر به وحدت تمام نیروهای فلسطین شد، ادامه داد: رژیم صهیونیستی سعی کرد در ابعاد سیاسی و اجتماعی میان مردم اختلاف ایجاد کند اما نبرد قدس موجب وحدت دوباره میان مردم فلسطین شد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: جنبش جهاد اسلامی فلسطینی پس از نبرد قدس کار خیزش کرانه باختری را آغاز کرد. کرانه باختری یکی از زمینه‌های مهم مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی است و زمینه‌های نظامی و هسته‌ای و نیروهای مسلح این منطقه را ایجاد و ارتقا داد و موجب خیزش این منطقه مقابل رژیم صهیونیستی شد و سپس گردان جنین تشکیل شد که به تدریج به تمام مناطق گسترش یافت و اینگونه بود که رژیم صهیونیستی در مقابل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دچار جنون شد و اعضای جهاد اسلامی را دستگیر کرد.

وی ادامه داد: پس از یکی از این حمله‌ها بود که صهیونیست ها تلاش کردند یکی از رهبران جنبش اسلامی را دستگیر کنند. آن هنگام بود که جنبش جهاد اسلامی فلسطین به نیروهایش در غزه آماده باش داد که موجب شد مناطق مختلف نوار غزه توسط صهیونیست ها به مدت 4 روز بسته شود که این نشان از ضعف آنها دارد،  اما صهیونیست ها از میانجی‌گری مصر سوء استفاده کردند و یکی از قهرمانان جنبش را تررو کردند و سپس به طرز جنون آمیزی مناطق مختلف فلسطین آشغالی را بست.

ابوشریف بیان کرد: در جنگ اخیر تقریبا نیمی از فلسطین توسط صهیونیست ها بسته شد و سپس اقدام به ورود به مذاکره کرد تا بتواند خود را نجات دهد. در جنگ اخیر، جنبش جهاد اسلامی فلسطین شرکت کرد و توانست به تنهایی دشمن را مرعوب سازد و کاری کند که دشمن صهیونیستی نصف سرزمین اشغالی را ببندد و طی آن ده‌ها راکت و گلوله به سمت رژیم صهیونیستی شلیک شد و تمام اینها نشانه ضعف دشمن و زمینه‌ساز پیروزی‌های بعدی است و سپس شاهد اتحاد تمام مناطق فلسطین، غزه، لبنان، کرانه باختری و ... خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه نبرد اخیر، نبرد مهم و سرنوشت سازی بود که دشمن را ترساند، گفت: اما تمام این پیروزی‌ها حاصل نمی‌شد، مگر با حمایت جمهوری اسلامی ایران؛ ایران تنها کشوریست که از مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان حمایت می‌کند و از شما مردم ایران برای این حمایت‌ها و همراهی تشکر می‌کنم.

انتهای پیام
captcha