مرحوم حجت‌الاسلام شهیدی‌پور ذوالفنون بود + صوت
کد خبر: 4078242
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
حجت‌الاسلام نجفی:

مرحوم حجت‌الاسلام شهیدی‌پور ذوالفنون بود + صوت

حافظ قرآن و مدیر مؤسسه همیار قرآن قم گفت: استادان قرآنی، معمولاً در عرصه‌های مختلف حفظ، ترتیل و قرائت تحقیق و... تک بعدی تخصص دارند، ولی مرحوم حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور از لحاظ علمی و فنی، ذوالفنون بودند.

حجت‌الاسلام علیرضا نجفی،حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا نجفی، حافظ قرآن و مدیر مؤسسه همیار قرآن قم در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، پژوهشگر، حافظ کل و داور مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: از هنگامی که در دوره‌های تربیت مربی سازمان اوقاف و امور خیریه شرکت کردم، کنار ایشان بودم. مرحوم شهیدی‌پور، سالیان سال منشأ خیر و برکت برای همه ما قرآنیان بودند.

مدرس دوره‌های تربیت مربی حفظ ادامه داد: اساتید قرآنی، معمولاً در عرصه‌های مختلف حفظ و ترتیل و قرائت تحقیق و... تک‌بعدی هستند، اما مرحوم استاد شهیدی‌پور، از لحاظ علمی و فنی ذوالفنون بودند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی اخلاقی استاد که همه بر آن تأکید و اتفاق نظر دارند، بر شادابی خیلی خاص و تواضع عجیب ایشان بود، اظهار کرد: ایشان هیچگاه مغرور به علمشان نبودند و همواره در جلسات و محافل و دوره‌ها افراد عادی و ضعیف‌تر(از لحاظ علمی) را بیشتر تحویل می‌گرفتند و این بزرگترین ویژگی استاد بود.

نجفی با اشاره به اینکه هنگامی که ایشان وارد محافل و مجالس قرآنی می‌شدند، سرشار از انرژی و نشاط بودند، گفت: چون فعالیت‌های مؤسسه و بنده بیشتر در عرصه مجازی حفظ قرآن است، همیشه بنده را مورد تشویق و عنایت و تفقد خود قرار می‌دادند.

این حافظ قرآن اضافه کرد: فقدان شخصیت‌های قرآنی چون استادان ابوالفضل علامی و شهیدی‌پور و خلأ حضور ایشان قطعاً تأثیرات بسیاری را در جامعه قرآنی می‌گذارد که به نظرم این خلأ غیرقابل جبران است.

کد

وی ادامه داد: منش و برخورد مرحوم شهیدی‌پور همواره با مخاطبان و افرادی که از لحاظ قرآنی، جایگاه قوی نداشتند، مثال‌زدنی و الگویی ماندنی بود. منش ایشان با افراد براساس جایگاه‌های مختلف، متفاوت نبود و این را گواه می‌گیرم که ایشان همواره با همه با روی گشاده و به یک شکل برخورد می‌کنند، برخوردی که از تواضع نشئت گرفته بود.

نجفی بیان کرد: درگذشت ایشان سنگین است و برای خانواده ایشان از خداوند متعال صبر و اجر مسئلت دارم و امیدوارم خداوند جایگاه ایشان را رفیع‌تر گرداند. آرزومندم روح پرفتوحش با اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب شهیدش محشور شود.

انتهای پیام
captcha