استارتاپ آمریکایی و اردوی رمضانی بچه‌مسلمان‌ها
کد خبر: 4135374
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

استارتاپ آمریکایی و اردوی رمضانی بچه‌مسلمان‌ها

استارتاپ بچه‌های نور که در ایالت مینه‌سوتا آمریکا تأسیس شده در ماه رمضان اردوگاه تعاملی خود را برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از World Nation News، امین عاصر، مؤسس استارتاپ بچه‌های نور (Noor Kids) در ماه رمضان ایده اردوگاه رمضان تعاملی برای مسلمانان 5 تا 12 سال را راه‌اندازی کرد.

اردوی رمضانی بچه‌های نور از دو سال پیش و در زمان همه‌گیری کووید-19 آغاز شد. عاصر  گفت که امسال حدود 90 هزار خانواده ثبت نام کرده‌اند و حدود 3 هزار خانواده هر شب این برنامه را می‌بینند.

این نمایش از انباری در یک پارک در بروکلین پخش می‌شود که شبیه یک خانه درختی طراحی شده است. کودکان 30 تا 60 دقیقه را صرف گوش دادن به داستان، بازی، انجام پروژه، گوش دادن به سخنرانان مهمان و دعا می‌کنند.

همه اینها با هدف یافتن راه‌های سرگرم‌کننده برای کمک به بچه‌ها در یادگیری و بحث درباره اصول اعتقادی خود در حین ملاقات با سایر بچه‌های مسلمان از سراسر جهان است.

عصار گفت که رمضان مهمترین زمان سال برای مسلمانان است که از طلوع تا غروب خورشید روزه می‌گیرند و بر بهبود و تقویت ایمان خود تمرکز می‌کنند.

وی تصریح کرد: والدین مسلمان و پرمشغله که روزه‌داری می‌کنند، به سختی می‌توانند روح ماه مبارک رمضان را به قلب و خانه خود وارد کنند و این اردو با هدف سبک کردن این بار برپا شده است.

آنام احمد، مادر یک پسر 6 ساله و یک دختر 2 ساله در تورنتو، گفت که کمپ تقریباً به یک مراسم روزمره برای خانواده او تبدیل شده است.

وی افزود: اگرچه تورنتو جمعیت قابل توجهی مسلمان دارد، پسرش تنها با یک کودک مسلمان دیگر در یک مدرسه دولتی تحصیل می‌کند. تفاوت بزرگی برای او ایجاد می‌شود این است که بچه‌های هم سن و سال خود را ببیند که از همان ادبیاتی (واژه‌های اسلامی) که ما در خانه استفاده می‌کنیم استفاده می‌کنند. از توصیفات او می‌توانستم بفهمم که چقدر از دیدن اینکه افراد زیادی مانند او در سراسر جهان هستند هیجان‌زده است. من از نزدیک جرقه‌ای را دیدم که هویت دینی او را به هم متصل کرد.

این کمپ ادامه مأموریت عصار از سال 2012 برای کمک به کودکان مسلمان است تا ایمان خود را بپذیرند و احساس کنند پذیرفته شده‌اند، به ویژه در مکان‌هایی که یک اقلیت مذهبی هستند.

انتهای پیام
captcha