اعلام اولویت‌های کارگروه حفظ موضوعی قرآن ستاد راهبری حفظ
کد خبر: 4171988
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
حمید مجیدی‌مهر بیان کرد:

اعلام اولویت‌های کارگروه حفظ موضوعی قرآن ستاد راهبری حفظ

دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم ضمن اعلام اولویت‌های کارگروه حفظ موضوعی قرآن کریم این ستاد، از پیش‌بینی سیستم تشویق موثر برای ایجاد انگیزه در جامعه برای ورود به حفظ موضوعی قرآن خبر داد.

حمید مجیدی‌مهر، دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم

حمید مجیدی‌مهر، دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد در زمینه حفظ موضوعی قرآن گفت: چند ماه از واگذاری مسئولیت کارگروه توسعه حفظ موضوعی قرآن به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سپری شده و طبق گزارشی که اخیراً از سوی این مرکز به دبیرخانه رسیده است، اقدامات خوبی در حال انجام است.

وی افزود: رسیدن به تعریف مشخص و واحدی از حفظ موضوعی قرآن کریم با توجه به اختلاف نظرهایی که در این خصوص وجود دارد و نیز تدوین مبانی، تعیین راهبردها و اقدامات مربوط به دستگاه‌های مختلف قرآنی و فرهنگی از جمله این اقدامات است که قرار شده بعد از تصویب در ستاد راهبری حفظ قرآن کریم به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد. 

مجیدی‌مهر با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه حفظ موضوعی قرآن کریم، پیش از تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، تصریح کرد: از جمله مأموریت‌هایی که در این زمینه تعریف شده است می‌توان به ترسیم نقشه راه توسعه برنامه‌های حفظ موضوعی، طراحی مدل آموزش استاندارد، طراحی برنامه درسی برای تربیت مربیان حفظ موضوعی، تدوین استانداردهای منابع آموزشی حفظ موضوعی و کتابشناسی در این زمینه و همچنین طراحی مدل ارزیابی و سنجش حافظان موضوعی قرآن کریم اشاره کرد که همه از مأموریت‌های اصلی تعیین شده برای این کارگروه است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از پیش‌بینی سیستم تشویق موثر برای ایجاد انگیزه در جامعه برای ورود به حفظ موضوعی قرآن خبر داد و افزود: یکی از راهکارهای اصلی فرهنگ‌سازی و ایجاد گفتمان قرآنی فراهم کردن بسترهای لازم برای تشویق است، امیدواریم با پیش‌بینی برنامه ویژه‌ای برای آموزش، سنجش و تشویق حفظ موضوعی در لایحه برنامه هفتم توسعه بتوانیم این مهم را محقق کنیم. 

دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم به برگزاری جلسه هماهنگی سه جانبه‌ای که به میزبانی سازمان دارالقرآن الکریم و با حضور نمایندگان حوزه‌های علمیه و دبیرخانه ستاد حفظ در سوم مهرماه برگزار شد اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر دو نهاد قرآنی به جهت ظرفیت‌های سازمانی، فکری و سابقه‌ای که در زمینه آموزش و ترویج حفظ موضوعی دارند در هماهنگی کامل با هم، مأموریت‌های ذکر شده را دنبال می‌کنند که به سهم خودمان از تلاش‌های صورت گرفته تشکر می‌کنیم. 

مجیدی‌مهر پرداختن به آیاتی که در سرنوشت جامعه به ‌طور ویژه اثرگذار است به عنوان اولویت اول برنامه‌های حفظ موضوعی معرفی کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقرآن‌ الکریم نیز برنامه حفظ موضوعی را به عنوان یکی از اولویت‌های خود مد نظر قرار داده و آیات کاربردی برای ترویج عفاف و حجاب را احصا نموده و در حال ایجاد هماهنگی برای تولید هدفمند آثار رسانه‌ای است که جای قدردانی دارد. مقرر شده است این بسته پیشنهادی در جلسه آتی کارگروه حفظ موضوعی بررسی شود که طبعاً تلاش خواهد شد حفظ موضوعی قرآن کریم به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی ستاد در تدوین برنامه‌ها و اختصاص اعتبار در سال جاری و سال آینده - در صورت حمایت شوراهای بالادستی - قرار گیرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha