نمایندگان فرانسوی: ورزشکاران اسرائیلی از المپیک محروم شوند
کد خبر: 4201303
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴

نمایندگان فرانسوی: ورزشکاران اسرائیلی از المپیک محروم شوند

۲۶ نماینده پارلمان فرانسه در نامه‌ای به رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه خواستار محرومیت ورزشکاران اسرائیلی در بازی‌های المپیک شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، ۲۶ عضو نماینده دو حزب معارض چپ‌گرای فرانسه از جمله حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» و حزب «سبز» وابسته به ائتلاف «نوپز» با ارسال نامه‌ای به توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با محکوم کردن جنایت بی‌سابقه رژیم صیونیستی در غزه خواستار خواستار تحریم رژیم صهیونیستی از این رویداد ورزشی به میزبانی فرانسه شدند.

این نمایندگان در نامه به باخ، قتل عام بی‌سابقه ساکنان نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و خواستار مجازات رژیم صهیونیستی همانند روسیه و بلاروس شدند.

نمایندگان احزاب چپ پارلمان فرانسه در نامه خود توضیح دادند که به دلیل «جنایات جنگی اسرائیل علیه مردم فلسطین» این رژیم حق ندارد با پرچم خودش در این رقابت‌ها حاضر شود و باید با «پرچم بی‌طرف» پا به این رقابت‌ها بگذارد.

آنها تأکید کردند که این محرومیت‌ها تا زمان اعلام آتش‌بس بلند مدت در غزه نباید لغو شود.

پیش از این جنبش دموکراسی در اروپا ۲۰۲۵ با راه‌اندازی کمپین «70 هزار امضا برای تعلیق ورزش اسرائیل از مسابقات بین‌المللی و المپیک 2024 پاریس» تعلیق فوری ورزش اسرائیل از حضور در تمامی رقابت‌های بین‌المللی به خاطر جنایت جنگی علیه مردم در جنگ غزه و کشتار جمعی فلسطینیان را خواستار شد.

پیش از این هم گروهی از اعضای پارلمان اروپا با ارسال نامه‌ای از فیفا و یوفا خواستار تعلیق فوتبال اسرائیل شدند تا به کشتار و جنایت‌های خود در غزه پایان دهد.

رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس هم ۲۸ آگوست تا ۸ سپتامبر (۷ تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha