کد خبر: 4300789
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۲:۰۳

ارائه خدمات تبلیغاتی به شبه‌رسانه­‌ها، ممنوع شد

به منطور پیشگیری از انتشار اخبار جعلی و ارتقای شفافیت در ارتباطات رسانه‌ای، مؤسسات، سازمان‌ها، صندوق ها، بانک­‌های وابسته و شرکت‌های تابعه مستقیم و غیرمستقیم مکلفند مطابق با ضوابط هفت گانه رفتار کنند.

خدمات تبلیغاتی به شبه‌رسانه­‌ها ممنوعبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چندی پیش به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در دیدار با روزنامه نگاران موضوع چگونگی برخورد با باج نیوزها را مطرح کرد و از اهالی رسانه خواست پیشنهاد‌های اجرایی خود را برای تصمیم گیری‌های کلان در این حوزه مطرح کنند.

پس از گردآوری پیشنهاد‌های نشست یادشده و با موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به­ منظور برقراری انضباط مالی و رعایت کامل قوانین و مقررات، پیشگیری از انتشار اخبار جعلی و ارتقای شفافیت در ارتباطات رسانه‌ای، مؤسسات، سازمان‌ها، صندوق‌ها، بانک­‌های وابسته و شرکت‌های تابعه مستقیم و غیر مستقیم که در این بخشنامه «سازمان‌های وابسته» نامیده می­‌شوند، مکلفند در موضوع همکاری با رسانه‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی، مطابق با ضوابط هفت‌گانه رفتار کنند.

۱- هرگونه پرداخت (اعم از نقدی یا غیرنقدی) در رابطه با موضوعات خبری، تبلیغات، اطلاع‌رسانی، انتشار مطالب، تبیین و فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌های مجاز صرفاً باید در موارد قانونی و بر اساس قرارداد‌های شفاف و مستند و واریز وجوه به حساب بانکی رسانه ذی‌ربط انجام شود. هرگونه پرداخت و هزینه­‌کرد برای موضوعات مذکور و همکاری با رسانه­‌ها باید با رعایت صرفه و صلاح و براساس اعتبارات مصوب مربوط در برنامه و بودجه سالانه سازمان‌های وابسته باشد.

۲- استفاده از خدمات تبلیغاتی، اطلاعاتی، بازاریابی و خبری شبه‌رسانه­‌ها ممنوع بوده و ارائه هرگونه اطلاعات داخلی شرکت، مصاحبه یا انتشار مطالب در این صفحات مجاز نیست.

منظور از شبه‌رسانه عبارت است از هر صفحه خبری و اطلاع‌رسانی که بدون اخذ پروانه از مراجع ذی ربط، فعالیت می‌کند.

۳- هر گونه پرداخت (اعم از نقدی یا غیر نقدی) و یا اعطای هدیه به اشخاص حقیقی (انسان‌رسانه­) برای فعالیت در زمینه موضوعات این بخشنامه مطلقاً ممنوع است.

۴- انتشار آگهی‌های مزایده، مناقصه، صورت‌جلسات مجامع، آگهی‌های ثبتی و قضایی، اعلام مفقودی مدارک و مستندات و سایر آگهی‌های قانونی از شمول این بخشنامه خارج و تابع ضوابط مربوط به خود است. 

۵- مدیران روابط عمومی سازمان‌های وابسته موظفند گزارش عملکرد خود را هر شش‌ماه یکبار در سر فصل‌های مشخص به مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارتخانه ارائه کرده و آن مرکز موظف است پس از تجمیع گزارش عملکرد به اینجانب ارائه کند.

۶- مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارتخانه و مراکز نظیر در سازمان‌های وابسته موظفند در مورد پیامد‌های همکاری با شبه‌رسانه‌ها، آموزش‌های لازم را در قالب کارگاه‌های آموزشی به مدیران ارائه دهند.

۷- رؤسا و مدیران عامل سازمان‌های وابسته (عالی­ترین مقام) و مرکز روابط عمومی و امور بین­‌الملل وزارتخانه حسب مورد مسئول نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه خواهند بود.

 
 
انتهای پیام
captcha