قاری سنندجی مقام دوم مسابقات قرآن هندوستان را کسب كرد
کد خبر: 1248484
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹

قاری سنندجی مقام دوم مسابقات قرآن هندوستان را کسب كرد

محمدامين اسدی، قاری برجسته سنندجی در مسابقات بين‌المللی قرائت قرآن كريم كشور هندوستان مقام دوم را از آن خود كرد.


گروه فعاليت‌های قرآنی: محمدامين اسدی، قاری برجسته سنندجی در مسابقات بين‌المللی قرائت قرآن كريم كشور هندوستان مقام دوم را از آن خود كرد.


محمدامين اسدی، قاری كردستانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه كردستان، اظهار كرد: خرداد‌ماه امسال به‌عنوان نماينده كشور ايران به مسابقه قرائت كشور هندوستان اعزام شدم.


وی افزود: اين مسابقات 23 خرداد‌ماه در كشور هندوستان و با حضور 18 قاری از كشورهای مصر، ايران، عراق، قطر، بنگلادش و هند به‌صورت يك روزه برگزار شد.


اسدی با اعلام اينكه در اين مسابقات حائز مقام دوم شدم، عنوان كرد: عبدالوهاب از مصر و شيخ حسين از عراق به ترتيب به‌عنوان نفرات اول وسوم اين مسابقات برگزيده شدند.


وی با اشاره به اينكه تا‌كنون در مسابقات قرآنی بسيار حضور يافته‌ام، بيان كرد: در مسابقات قرآنی منطقه غرب و فرهنگيان در سال‌های 81 و 82 عناوين اول را به خود اختصاص داده و در مسابقات استانی نيز در چند دوره رتبه‌های اول تا سوم را كسب كرده‌ام.


اين قاری سنندجی با اعلام اينكه از سن ده سالگی شروع به قرائت و يادگيری قرآن كريم كرده‌ام، اعلام كرد: از 23 سالگی به‌طور جدی شروع به آموختن فنی قرآن كريم كرده‌ام.


وی با بيان اينكه به‌صورت تجربی قرآن كريم را آموخته و استاد خاصی در اين زمينه نداشته‌ام، ذكر كرد: مشوق من ماموستای مسجدی بود كه در آن درس قرآن كريم را آموختم و نيز از كمك و مشاوره اساتيد كردستانی مانند سيدعباس حسينی، رضا نوابی و ... بهره برده‌ام.


اسدی با اشاره به اينكه يك فعال قرآنی بايد عامل به قرآن باشد، ادامه داد: يك فعال قرآنی بايد به تمام معنا قرآن كريم در وجودش شكل گرفته باشد و اخلاق قرآنی در زندگيش نمود عينی پيدا كند.


وی تصريح كرد: فعالان و انسان‌های قرآنی برای گسترش و نشر قرآن كريم در جامعه بايد اول از خودشان شروع كرده و در وهله‌های بعدی در خانواده خود قرآن را پياده كنند زيرا جامعه سالم از همين خانواده‌ها تشكيل می‌شود.


اين قاری سنندجی ادامه داد: مسئوليت قرآنيان در جامعه اسلامی بسيار سنگين است زيرا آن‌ها در جامعه برای مردم الگو هستند و كوچكترين خطای آن‌ها موجبات دلسردی و دوری ديگران را از فعاليت‌های قرآنی می‌شود.


وی در پايان يادآور شد: كلاس‌‌های آموزش قرآن كريم من در مسجد دارالاحسان سنندج داير است و از علاقه‌مندان می‌خواهم كه به اين كلاس‌ها مراجعه كنند.

captcha