نمایش عکس‌هایی از کهن‌ترین قرآن‌های خطی جهان اسلام در یمن
کد خبر: 1375077
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴

نمایش عکس‌هایی از کهن‌ترین قرآن‌های خطی جهان اسلام در یمن

گروه بین‌الملل: نمایشگاه دائمی عکس‌هایی از کهن‌ترین نسخ خطی قرآن جهان اسلام با همکاری وزارت فرهنگ یمن در مرکز نسخ خطی شهر «صنعاء»، پایتخت یمن برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «26 سپتامبر» چاپ یمن، عبدالله عوبل منذوق، وزیر فرهنگ یمن در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اظهار کرد: یمن بزرگ‌ترین گنجینه‌های نسخ خطی قرآن را در اختیار دارد و حفظ این گنجینه‌ها نیازمند تلاش‌های زیادی است.
عبدالله عوبل منذوق در ادامه با اشاره به همکاری یمن با ترکیه در زمینه‌های‌ فرهنگی بیان کرد: نمایشگاه دائمی قرآن‌های خطی جهان اسلام یکی از نتایج این همکاری بوده است.
مقبل التام الاحمدی، معاون وزارت فرهنگ یمن در بخش نسخ خطی و کتابخانه‌ها نیز تأکید کرد: در این نمایشگاه، قدیمی‌ترین تصاویر قرآن‌های خطی در جهان اسلام و عکس‌هایی از مشهورترین مصنفان یمنی از جمله همدانی، نشوان الحمیری و خزرجی به نمایش درآمده است.
مقبل التام الاحمدی در ادامه افزود: آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه دائما به‌روز شده و آثار جدید دیگری جایگزین خواهد شد تا پژوهشگران بیش از پیش به تحقیق و پژوهش درباره میراث اسلامی و نشر آن تشویق شوند. 
وی همچنین تصریح کرد: در این نمایشگاه سمینارها و نشست‌هایی به‌منظور تعامل بین پژوهشگران و انتقال تجربیات آنان در زمینه میراث اسلامی نیز برگزار خواهد شد. 

captcha