ارائه خدمات سلامت در مرزهای مهران و شلمچه
کد خبر: 1458869
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
طی اربعین حسینی انجام می‌شود؛

ارائه خدمات سلامت در مرزهای مهران و شلمچه

گروه سلامت: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اجرای طرح «خادمان حرم مهرورزی» طی مراسم اربعین حسینی خبر داد و گفت: این طرح در مرزهای مهران، شلمچه، مسیرهای منتهی به مشهد مقدس، شهر قم و شیراز اجرا می‌شود.

فرحناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح طرح «خادمان حرم مهرورزی» پرداخت و عنوان کرد: این طرح برای ارائه خدمت به زائران حرم‌های شریف کربلا، مشهد، قم و شاهچراغ طی اربعین سال جاری اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس طرح خادمان حرم مهرورزی داوطلبان جمعیت هلال احمر سه روز قبل از اربعین، روز اربعین و سه روز بعد از اربعین در مرزهای مهران و شلمچه به ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و سلامت به زائران عتبات عالیات می‌پردازند. این طرح برای مسافران حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ نیز اجرا می‌شود اما به صورت گسترده‌تر در دو مرز خروجی کشور به اجرا درخواهد آمد.
رافع از همکاری مردم، مسئولان، NGO ها، تشکل‌های مردم نهاد و سمن‌ها در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی سخن گفت و افزود: پیش‌بینی می‌شود در مرز مهران برای 100 هزار نفر خدمات ارائه کنیم. در خصوص میزان ارائه خدمات در استان خوزستان نیز در حال هماهنگی با فرماندار و مسئولان استان هستیم.
وی ادامه داد: اگر نیروهای داوطلب این دو استان برای ارائه خدمات به زائران کافی نباشند از داوطلبان استان لرستان برای ارائه خدمات در استان ایلام و از داوطلبان استان‌های بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد به عنوان معین استان خوزستان دعوت به همکاری خواهد شد.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از ارائه خدمات به زائران پیاده حرم رضوی نیز خبر داد و گفت: چادرهای داوطلبان هلال احمر در حرم‌های مطهر حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ (ع) نیز مستقر خواهد بود.

captcha