بررسی چگونگی عملکرد و تسلط نظامات غربی در کشور
کد خبر: 1470595
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲
در دوره آموزشی نظام‌شناسی مطرح شد؛

بررسی چگونگی عملکرد و تسلط نظامات غربی در کشور

کانون خبرنگاران نبأ/ فهیمه شیرخانی: چهل و نهمین جلسه دوره آموزشی نظام‌شناسی با موضوع «شناسایی مشکلات و بلاهایی که نظامات غربی در کشور ایجاد کرده‌اند» در محل دفتر مرکزی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت صابره(س) برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، چهل و نهمین جلسه دوره آموزشی نظام‌شناسی با موضوع «شناسایی مشکلات و بلاهایی که نظامات غربی ایجاد کرده‌اند» با حضور اساتید و دانش‌پژوهان و عموم بانوان و آقایان و با سخنرانی زاهدی، ۱۵ آبان‌ماه در محل دفتر مرکزی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت صابره(س) برگزار شد.

در این جلسه زاهدی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت صابره(س) با اشاره به مباحث جلسات گذشته اظهار کرد: فلسفه نظام‌شناسی این بود که ببینیم نظامات غربی با ما چه کرده، چگونه عمل کرده، چگونه بر کشور ما مسلط شده؛ و سپس ببینیم در برابر این نظامات، اسلام چه نظاماتی را عرضه کرده و ما باید چه نظامی را در برابر هر نظام آنها از اسلام استخراج و تأسیس کنیم؛ یا اگر وجود دارد، ترویج کنیم؛ اگر تضعیف شده، تقویت و بازسازی کنیم. این اصل فلسفه جلسات نظام‌شناسی بود که تا کنون تدریس شده‌اند.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم ببینیم مشکلاتی را که نظامات غربی برای ما ایجاد کرده، چه هستند، افزود: هر یک از دانش‌پژوهان لیستی از مفاسد و بلاهایی که در کشور ما وجود دارد و جامعه به آن مبتلا شده است را ارائه دهد و مشخص شود که هر بلا و فساد ناشی از کدام نظام مربوط به جهان کفر و سکولار است؟ آن‌گاه خواهیم فهمید که ابتلائات کشور ما چندتاست و از کجاها داریم ضربه می‌خوریم، این بلاها مربوط به چه نظاماتی می‌شود؟ سپس به سراغ آن نظامات برویم و به اندازه وسع خودمان از اسلام  برای مقابله و رویارویی فرهنگی با آن مفاسد، نظام اسلامی مربوطه را استخراج کنیم.

زاهدی ادامه داد: «قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‏ وَ فُرادى‏ ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا»(سبأ/46)، اگر می‌توانیم در این راه، دست به دست هم بدهیم، اگر نمی‌توانیم، «فرادى» دست تنها شروع کنیم. به شرط «ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا»، برنامه‌ریزی کنید، فکر کنید، اندیشه کنید، تدبر کنید، ریشه‌یابی کنید. تَفَکَّرَ باب تَفَعُل است. تفعُّل باب مطاوعه است. یعنی خودتان را وادار کنید به فکر. از اوجب واجبات است که ببینید چطور شده که این بلاها به سر شما آمده است؟ می‌فرماید که قیام کنید برای خدا و این قیام شما را وادار کنند که ببینید که باید چه کار کنید.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت صابره(س) عنوان کرد: بدحجابی و بی‌حجابی، ورود غلط زنان به عرصه‌های جامعه مثل منشی‌گری، فروشندگی، خدمات و ...،  خطر کمبود نسبی جمعیت، سکولار شدن دانشگاه و علوم، دور ماندن از نور و بصیرت دانشگاه، آموزش و پرورش، جامعه، کاسب شدن علوم، نفاق، دو رنگی، دو ارزشی، دنیادوستی و مظاهر دنیا، سطحی‌نگری به دین و ارزش‌ها، سطحی شدن روابط دوستانه، روابط فامیلی و روابط خانوادگی، توسعه سیاست‌بازی و سکولار شدن سیاست‌گری، مافیای کسب و کار، مافیای اقتصاد، رشوه‌خواری، زمین‌خواری، رانت‌خواری، انس با نامحرم، مجالس بزم و خوشگذرانی، اسراف، قدرناشناسی از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، التقاط در اندیشه‌ها، برنامه‌ها، مدیریت‌، فلسفه‌ها، سیاست، روش‌ها، تفکر، روابط و...، معاملات حرام، رباخواری، بانکداری غیر اسلامی، سرمایه‌سالاری نه سرمایه‌داری از بلاهایی است که جامعه ما در حال حاضر به آنها مبتلا شده است.

وی گفت: وجود مراکز هنرهای غیر اسلامی، فیلم‌های غیر اسلامی، مطبوعات غیر اسلامی، پارتی بازی‌ها، جائران، ماهواره، فیس‌بوک، اینترنت، موبایل و نرم‌افزارهای خطرناک، سی دی‌های مستهجن، غفلت و خوشگذرانی، عدم تفکر و عبرت، عدم آمادگی برای مجاهدت و فداکاری، عدم آشنایی با اصحاب‌الحسین(ع)، اصحاب‌المهدی(عج)، بادِالله‌الصالحین و عدم آشنایی با اعداء‌الحسین(ع)، اعداء‌المهدی(عج)، خناثان و شیاطین، نفاثاتِ فی العقَد، با یُوَسوِسُ فی صُدورِ الناس، هواهای نفسانی و نفس اماره، عدم آشنایی با دین خدا، احکام و اسلام، روابط دختر و پسر، قتل و ضرب و جرح، زورگیری، دزدی، سرقت، طلاق و جدایی‌ها، بیماری‌های روانی و اخلاقی، بی‌حیایی و ... نیز از دیگر این بلاها به شمار می‌روند.

*منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی صابره

captcha