كتاب «حبل متين؛ شناخت اركان دين» منتشر شد
کد خبر: 1623508
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۴
با تازه‌های نشر:

كتاب «حبل متين؛ شناخت اركان دين» منتشر شد

گروه انديشه: كتاب «حبل متين؛ شناخت اركان دين» تأليف سيد «محمد ضياءآبادی» به همت مؤسسه بنياد خيريه «الزهراء(ع)» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، مجموعه حاضر سلسله گفتارهای سيد «محمد ضياءآبادی» است كه در توضيح و ترجمه زيارت جامعه كبيره بيان كرده است، اين سخنان در جزوه‌هايی با عنوان «سفير هدايت» منتشر شد و در اختيار دوستداران قرار گرفت، اين مجموعه گردآوری آن جزوات است كه همينك به صورت يك كتاب با عنوانی كه ياد شده است به بازار علم عرضه شده است.
مؤلف بعد از بيان تقريظی به بحث جانشين خداوند در زمين پرداخته و مباحثی چون استعداد انسان برای كسب اين مقام، پی بردن فرشتگان به خون‌ريز بودن انسان‌ها، رسيدن به كمال انسانی با تزكيه، صرف برخورداری موجب كمال نيست و اهل‌بيت(ع) حجت بر همه مخلوقات را عنوان كرده است.
مؤلف در ادامه به بحث امامان معصوم(ع) ركن توحيد هستند، پرداخت و مسائلی چون توحيد پايدار فقط با اعتقاد به ولايت امامان معصوم(ع)، ارزش اعتقاد به مقام ولايت، اهل‌بيت رسالت(ع) شاهد بر اعمال مردم، اهل‌بيت نبوت(ع) هدايت‌گران به سوی خدا و... مطرح كرده است.
در ادامه كتاب برای پاسخ به شبهه‌ای درباره مبرا بودن اهل‌بيت(ع) از پليدی مؤلف به بيان آيات در اين رابطه و مسائلی از قبيل تأكيد فراوان بر مشخص شدن مصداق واقعی اهل‌بيت(ع)، مقصود از اهل‌بيت(ع) پنج نور پاك است و ... پرداخته است.
وی هم‌چنين مسائلی چون آرای مفسران در خصوص عالم ذر و پيمان الست، ميثاق خاص معصومين(ع) با خدای سبحان، خضوع انسان در برابر جلوه‌ای از جمال خدا، مشاهده عظمت جلال خداوند متعال در رفتار معصومين(ع) و... بيان كرده است.
كتاب «حبل متين؛ شناخت اركان دين» جلد دوم، تأليف سيد «محمد ضياءآبادی»، به تازگی (اول بهمن‌ماه سال جاری)، به همت مؤسسه بنياد خيريه «الزهراء(ع)»، به شمارگان 3000 نسخه، در قطع وزيری (گالينگور)، منتشر شد.
بهای اين اثر 17900 ريال است.
captcha