مؤسسه شیعی «حيدر» نيجريه؛ کانون تربيت مدرسان اسلامی
کد خبر: 2352262
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳

مؤسسه شیعی «حيدر» نيجريه؛ کانون تربيت مدرسان اسلامی

گروه سياسی و اجتماعی: مؤسسه شیعی «حيدر لنشر الاسلام» نيجريه در حوزه تربيت مدرسان و مبلغان اسلامی در ایالت‌های مختلف این کشور فعاليت می‌كند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه منطقه آفريقا، در اين مؤسسه که توسط شيخ حافظ محمد سعيد اداره می‌شود، مبلغان و مدرسان اسلامی بومى برای فعالیت در ایالت‌های مختلف این کشور تربیت مى‌شوند.
این مؤسسه در سال‌های 73 تا 83 با عنوان مركز تبليغى اهل‌بيت(ع) فعالیت می‌کرده و طرح تربیت مبلغان و مدرسان اسلامی در مناطق مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های این مرکز اسلامی طی این سال‌ها بوده است.
بنا بر این گزارش، افراد شرکت‌کننده در دوره‌های تربیت مدرسان و مبلغان اسلامی با دریافت آموزش‌های لازم در زمینه معارف اسلامی به برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در این زمینه اقدام می‌کردند که در این باره می‌توان از برگزاری این کلاس‌های اسلامی در هفت منطقه ایالت بزرگ «كانو» با توجه به وسعت و جمعيت زياد آن اشاره کرد.
همچنین شعب مؤسسه شیعی حيدر لنشر الاسلام با عنوان مركز تبليغی اهل‌بيت(ع) در شهر كانو، واقع در مركز ايالت كانو؛ «سفينة‌النجاة» در شهر «زاريا»، واقع در ايالت «كادونا»، ابوتراب در شهر «كسينا»، واقع در مركز ايالت كسينا و اهل‌بيت نبی(ص) در شهر «مينا»، واقع در مركز ايالت نيجر با هماهنگى شهروندان این ايالت‌ها راه‌اندازی شده است و در حال حاضر موضوعات و مباحث معارف اسلامی به شهروندان این ایالت‌ها در این مراکز ارائه می‌شود.
لازم به ذکر است، مسئولان این مؤسسه جهت کسب مجوز فعالیت این مؤسسه از نهادهای مربوطه مجبور به تغییر نام آن شدند که در نهایت با نام فعلی و با توافق مسئولان مربوطه، البته با توجه به مدت زمان فعالیت آن، سال 90 موفق به دریافت مجوز رسمی شدند.
captcha