نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای امسال برگزار نمی‌شود
کد خبر: 2618096
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
کریمی‌قدوسی:

نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای امسال برگزار نمی‌شود

گروه فضای مجازی: قائم‌مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از برگزار نشدن نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در سال ۹۳ خبر داد.

حسن کریمی‌قدوسی، قائم‌مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به دلایل برگزار نشدن چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: ما از ابتدای سال تا کنون 600 میلیون تومان اعتبار دریافت کرده‌ایم که این رقم برابر با یک دهم اعتبارات سال گذشته است؛ بنابراین اگر همین فعالیت‌ها را به نتیجه برسانیم، هنر کرده‌ایم. متأسفانه اعتبارات به شدت انقباضی شده است که این امر از زمان تأسیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تا کنون بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌ جمهوری، اعتباری دریافت نکرده‌ایم، این درحالی است که در سال‌ گذشته تا کنون سه تا چهار میلیارد تومان در دست بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بود. متأسفانه با این روند اعتبارات نمی‌توانیم برنامه‌ای برای نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای داشته باشیم.

اجاره غرفه را نمی‌توانیم رایگان به بازی‌سازان دهیم

قائم‌مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: وضعیت نابسامان بازی‌سازان یکی دیگر از دلایلی است که نتوانستیم نمایشگاه را برگزار کنیم چراکه با این وضعیت نمی‌توانیم غرفه را به بازی‌سازان بفروشیم. ابتدا قرار بود که برگزاری نمایشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنیم و در صورت مذاکرات متوجه شدیم که بخش خصوصی قصد دارد بهای غرفه را از بازی‌ساز یا از بنیاد دریافت کند چراکه در سنوات گذاشته غرفه‌ها برای بازی‌سازان رایگان بود.

وی بیان کرد: تا زمانی که تخصیصی به بنیاد داده نشود، نمی‌توانیم برای برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای برنامه‌ای داشته باشیم. در دوره‌های پیش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعتبارات مناسبی در دست داشت تا جایی که توانست سه دوره از نمایشگاه را برگزار کند. هم‌اکنون امورات جاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به سختی می‌گذرد.

خبری از اعتبارات نیست

کریمی‌قدوسی اظهار کرد: برنامه‌مان برای برگزاری چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای برای اواخر پاییز بود که متأسفانه اواخر مهر تخصیصی نداشتیم تا بتوانیم این برنامه را عملیاتی کنیم.

وی بیان کرد: نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای باید هم نمایشگاه و هم فروشگاه باشد. متأسفانه سه دوره برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تفکیک‌ شده نبود.

قائم‌مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: همچنان خبری از اعتبارات نیست و ما امورات را به سختی می‌گذرانیم و در برگزاری برنامه‌های‌مان با مشکلات بسیاری روبرو هستیم.

وی یادآور شد: در دو سه ماه اخیر با چند شرکت جلساتی برگزار کردیم اما آنها برای دریافت مبلغ اجاره غرفه‌ها بسیار مصمم بودند و بر این باورند که اگر اجاره غرفه‌ها رایگان باشد، بازگشت سرمایه نخواهیم داشت.

یک دوره برگزار نشدن بهتر از برگزاری نامناسب است

قائم‌مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: در سنوات گذشته همه چیز هزینه بود و درآمدی در بر نداشت، با وجود آنکه بسیاری از برندها حضور داشتند اما در کل 99 درصد نمایشگاه هزینه بود.

وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه باید با حمایت اعتبارات دولتی باشد؛ چراکه بخش خصوصی نمی‌تواند وارد شود و اگر وارد شود، قطعا عملکردی ضعیف خواهد داشت.

کریمی‌قدوسی اظهار کرد: برند نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران در سه سال خوب بوده است و اگر یک سال برگزار نکنیم، بهتر از آن است، که بد برگزار کنیم.

وی افزود: اعتبارات نمایشگاه دچار اشکال شده است و باید با بودجه دولتی باشد. از هم‌اکنون برای دوره بعد تلاش خواهیم کرد تا با کمک بخش خصوصی و دولتی این کار را انجام دهیم. به هرحال امسال احتمال 99 درصد تا پایان سال نمایشگاه را برگزار نخواهیم کرد. احتمال برگزاری در سال آینده بیشتر است.

captcha