اختصاص یارانه به شرکت‌های توزیع بازی‌های داخلی
کد خبر: 2719338
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹

اختصاص یارانه به شرکت‌های توزیع بازی‌های داخلی

گروه فضای مجازی: دومین جلسه گروه‌های متمرکز بازی‌های رایانه‌ای به منظور تدوین سند سیاست‌های کلان بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد نظام ملی نوآوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه که با حضور نمایندگان نهادهای فعال در این بخش و از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگروه نظام ملی نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و فعالان بخش خصوصی برگزار شد، مسائل موجود در مسیر تدوین و تصویب سند صنعت بازی‌های رایانه ای مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در ابتدای این جلسه نماینده فعالان بخش خصوصی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد یک شرکت نشر خصوصی داخلی بازی های ایرانی به عنوان یکی از راهکارهای کمک به  این صنعت، گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای به واسطه ساختار نیمه دولتی نمی‌تواند این وظیفه را به عهده بگیرد و نیاز به موسسه ای چون رسانه های تصویری در این عرصه وجود دارد.

وی افزود: فعالان این عرصه به کمک دولت در تسهیل برقراری ارتباط این شرکت ها با شرکت های مشابه خارجی برای گسترش فعالیت های خود نیاز دارند.

این تولید کننده بازی‌های رایانه ای ادامه داد: مشکل دیگر عدم ثبات قیمت های بازی های خارجی است که امکان رقابت بازی های داخلی را سلب می کند.

در ادامه جلسه قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن تاکید بر سیاست این معاونت مبنی برحمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه صنایع فرهنگی، گفت: ساختار ستاد فناوری اطلاعات این معاونت یک ساختار شورایی است که دارای 6 عضو حقوقی متشکل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شهرداری تهران، فرهنگستان هنر، سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و شورای عالی عالی انقلاب فرهنگی و 6 عضو حقیقی به انتخاب دبیر ستاد است.

سید هادی سیادتی ادامه داد: طبق آیین نامه در این ستاد شرکت های ذینفع نمی توانند به عنوان کارگزار حضور یابند اما بنیاد ملی بازی های رایانه ای چون تولید کننده بازی رایانه ای نیست، می تواند به عنوان حافظ منافع شرکت های خصوصی حضور یابد و حمایت های لازم را به عمل بیاورد.

وی در تشریح راهکارها و راهبردهای برون رفت از چالش‌های پیش روی این صنعت که بر اساس جلسات هم اندیشی گذشته تدوین شده است، گفت: لزوم تاسیس یک ناشر بزرگ برای بازی های ایرانی، حمایت سازمان ها و نهادها در تبلیغ بازی های ایرانی، تسهیل در فرایند دانش بنیان شدن شرکت ها، تشدید نظارت بر بازار بازی های خارجی، ایجاد مراکز رشد، تقویت ارتباط موثر و مناسب با شرکت های خارجی، ایجاد بانک اطلاعاتی از وضعیت بازی های رایانه ای داخلی، تنظیم مقررات برای تسهیل دست یابی فعالان به آمار و اطلاعات مرتبط و پژوهش های دولتی از اهم راهکارهای تدوین شده در این زمینه است.

سید هادی سیادتی در پایان گفت: اختصاص یارانه به شرکت های توزیع بازی های داخلی، تخصیص تسهیلات طراحی و توسعه شبکه های  تخصصی توزیع بازی های رایانه ای، رعایت معافیت های مالیاتی، بیمه و بانکی هم از سایر راهکارهای مصوب است.

captcha