«رز»؛ کتابی بر پایه سبک زندگی قرآنی
کد خبر: 2872579
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳

«رز»؛ کتابی بر پایه سبک زندگی قرآنی

گروه ادب: «رز» عنوان اثری از محسن امیدی است که به بیان سبک زندگی اسلامی بر پایه احادیث و آیات قرآن کریم و کتب مرتبط با سبک زندگی اسلامی می‌پردازد.

محسن امیدی، تدوین کننده کتاب ـ سالنامه «رز» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عنوان کرد: «رز» عنوان کتابی جامع است که راهنمای زندگی، راز زندگی و روزنامه زندگی را شامل می‌شود و مجموعه کاربردی در جهت مدیریت فردی طبق اصول اسلامی و ایرانی در قالب سالنامه است.
وی با اشاره به اینکه باید با هدفمندی، برنامه‌ریزی، نظم و تلاش به زندگی بپردازیم، افزود: اگر به غیر از این راه، هر راه دیگری را برگزینیم، فقط به بیراهه می‌رویم و عمر خود را تلف می‌کنیم. روزمرگی و لحظه‌ای زندگی کردن یکی از آسیب‌های رایج شیوه و سبک زندگی میانگین جامعه ایرانی است. در حالی که با برنامه‌ریزی می‌توان لحظات را از این دست ناکامی‌ها دور کرد و انسان را در مسیر رشد و تعالی قرار داد.
امیدی در ادامه گفت: گردآوری و تالیف این مجموعه با هدف توجه دادن افراد به برنامه‌ریزی فردی، اهمیت به مدیریت زمان و سبک زندگی طبق اصول اسلامی، ایرانی و علمی است که شامل دو بخش اصلی است.
وی اظهار کرد: در بخش نخست این مجموعه، مخاطب به مطالعه و تحقیق مواردی که در زندگی روزانه با آن رو به رو است ترغیب می‌شود و در بخش دوم، فرد در پایان روز به نگارش امور انجام گرفته در طی روز می‌پردازد.
امیدی درباره دو بخش این کتاب عنوان کرد: توجه به امور مذهبی، تقویت حافظه، مدیریت بر زمان، تغذیه و اعمال و رفتار و دست دادن برنامه‌ای برای آگاهی فرد از سیر رشد و تعالی خود در امور مذهبی، تشویق فرد به انجام فعالیت‌های مذهبی و انجام امور زندگی بر اساس فرامین قرآن کریم، همچنین مدیریت و برنامه‌ریزی اقتصادی از مباحث گنجانده شده در این کتاب ـ سالنامه است.
وی توضیح داد: بخش اول در قالب راهنمای زندگی است که موضوعات اساسی زندگی روزمره فرد به صورت کلی، خلاصه و کاربردی از منابع عمومی مانند قرآن، احادیث، کتب سبک زندگی اسلامی و ... را ارائه می‌کند.
امیدی همچنین درباره بخش دوم این اثر گفت: بخش دوم در قالب یک سالنامه جدول بندی شده است که مؤلفه‌های راز زندگی و روزنامه زندگی را شامل می‌شود تا فرد با استفاده از آنها بتواند خود را بهتر بشناسد.

captcha