هیچ کس نمی‌تواند سندیت مسجد جمکران را با شبهات سخیف مخدوش کند
کد خبر: 3310315
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی:

هیچ کس نمی‌تواند سندیت مسجد جمکران را با شبهات سخیف مخدوش کند

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با اشاره به اعتبار سندی مسجد مقدس جمکران، گفت: هیچ کس نمی‌تواند سندیت مسجد جمکران را با شبهات سخیف مخدوش کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی دیشب11 خرداد در آیین گشایش دارالشفای مسجد مقدس جمکران که با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی و مدیران استان برگزار شد، گفت: ظهور مسئله‏‎ای حیاتی برای امت اسلام است و از مهمترین معتقدات و مسلمات است که تحقق آن شرایط و زمینه‎هایی را می‏‌طلبد.

وی با اشاره به آیه «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ ﴿۱۰۵ سوره انبیاء)» افزود: این آیه مهر بطلانی است بر ادعای اشتباهی که برخی بیان می‏‌کنند که برای ظهور باید دنیا پر از فساد شود.

این مرجع تقلید بیان کرد: ظهور و تحقق آن قطعا با معیارهای دینی شکل می‏‌گیرد و صالح بودن مردم شرط ظهور خواهد بود و به همین جهت است که همه باید برای پاکسازی اجتماع تلاش کنیم.

وی گفت: این مسجد مسجدی است که بنیان آن از ابتدا به امر امام زمان(عج) بوده است و ایشان نه در رویا بلکه در بیداری حسن بن مثله جمکرانی به او دستور ساخت چنین مسجدی را می‎دهند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: مسجد مقدس جمکران شجره طیبه‎ای است که  «اصلها ثابت و فرعها فی السماء» است و اگر آن دستور داده شد قطعا رموزی داشت که یکی از اسرار آن این است که این پایگاه مهدوی در این کشور ایجاد شود.

وی گفت: امروز شاهد حضور مردم عاشق از ایران و سراسر جهان به این مسجد هستیم و در این مکان به راز و نیاز می‎پردازند.

وی تاکید کرد: ما معقتدیم که این مسجد سندیت دارد و منتسب به امام زمان(عج) است و کسی نمی‏‌تواند آن را با شبهات سخیف زیرسؤال ببرد.

این مفسر قرآن تصریح کرد: متاسفانه برخی‌ها بدون اینکه چیزی بدانند با این مسجد مخالفت کرده و حرف‎های ناروا می‎زنند ولی توجه ندارند که بر فرض محال که این مسجد به دستور حضرت ساخته نشده است ولی امروز دل‌های عالم را به سوی حضرت و خداوند متعال گره زده است و این نماز سراسر توحیدی در این مسجد قرائت می‎شود.

وی ضمن افتتاح دارالشفای مسجد مقدس گفت: خوشبختانه این دارالشفا با کمک مسئولان و نیات پاک خیران ساخته شده است که می‎تواند در آینده تکمیل‌تر هم شده و در خدمت مردم باشد.

یادآور می‌شود، افتتاح این دارالشفاء با حضور آیت‎الله‎العظمی مکارم شرازی، آیت‎الله حسینی بوشهری و آیت الله مقتدایی برگزار شد.

captcha