تعهد ۱۰۰ میلیارد تومانی اصناف برای توسعه حوزه‌های علمیه
کد خبر: 3360124
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
در نشست اصناف قم با آیت‌الله مقتدایی عنوان شد:

تعهد ۱۰۰ میلیارد تومانی اصناف برای توسعه حوزه‌های علمیه

گروه حوزه‎های علمیه: در نشست روسای اصناف قم با آیت‌الله مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه عنوان شد که اصناف و بازاریان صد میلیارد تومان برای ساخت و ساز حوزه و تجهیز و تعمیر آن تعهد داده‎اند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) نشست روسای اتحادیه‎ها و اصناف استان قم 16 شهریور ماه با دبیر شورای عالی حوزه‎های علمیه در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد.

حجت‎الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه استان قم در این مراسم در سخنانی گفت: بیش از دو سال است که اصناف و کسبه و پاساژهای قم، همکاری بسیار خوبی با معاونت تبلیغ حوزه برای اجرای طرح‎ها دارند.
وی ادامه داد: جمع بسیاری از مبلغان حوزه، در پاساژها حضور می‎یابند و نماز جماعت را برگزار می‎کنند و خوشبختانه با نیت خیری که در بین بود بسیاری از دغدغه‎های مراجع در شهر مقدس قم برطرف شده است.
مدیر حوزه قم تصریح کرد: قطعا حرکتی که انجمن توسعه حامیان حوزه شروع کرده است در کل کشور فراگیر خواهد شد و این امر به یک سنت حسنه در ارتباط بیشتر حوزه و بازار مبدل خواهد شد.
وی از تدوین درسنامه فقه بازار خبر داد و افزود: قطعا همکاری‎های بین حوزه و بازار باید بیشتر شود و مدارسی که نزدیک به بازار هستند باید به مدرسی برای تدریس مکاسب تبدیل شوند.
تعهد 100 میلیاردی

همچنین مصطفی امین منصور، مدیرعامل انجمن توسعه حوزه‎های علمیه  گفت: انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه صد میلیارد تومان تعهد داده‎اند تا به کار حوزه سازی و تجهیز و تعمیر آن اختصاص یابد که این مقدار بسیار قابل توجه است و در سایر انجمن‌ها در طول ده سال محقق می‎شود.

امین منصور بیان کرد: برخی خانواده‎های خیرین هستند که نذر کرده‎اند یکی از اعضای خانواده آنان طلبه شوند و یا مدرسه‎ای برای برقراری کلاس تفسیر ایجاد کنند.

وی توزیع 200 تریلی هبه‎های مردمی در سطح حوزه‎ها، 3500 تن آهن و 9 هزار تن سیمان را از جمله خدمات نیکوکاران به حوزه‎های علمیه برشمرد.

وی اظهار کرد: در قم 5 درس در 5 مدرسه به تدریس مکاسب ویژه صنوف اختصاص خواهد یافت و دروس تخصصی نیز برگزار می‎شود.

اجرای طرح فقه بازار

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شریفی، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم، نیز گفت: در معاونت تبلیغ این بحث با اصناف پیگیری و دنبال شد و این حرکت با حضور طلاب برای نماز جماعت در پاساژها آغاز شده است.
وی بیان کرد: تا به امروز فعالیت‌های مناسبی در این عرصه انجام شده است که تبلیغ چهره به چهره و برگزاری نماز جماعت در محل‌های کسب از جمله آن‎هاست.
شریفی تاکید کرد: در زمینه فقه بازار یک طرحی آماده شده است که هم بحث تبلیغ برنامه‌ریزی شود و هم بحث فقه بازار را و پنج مکان نیز برای مباحث عمومی و پنج مکان نیز برای دروس تخصصی شروع خواهیم کرد.

captcha