نتایج کنکور سراسری اعلام شد/ دسترسی به کارنامه از ۲۶ شهریورماه
کد خبر: 3360743
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
حسین توکلی خبر داد:

نتایج کنکور سراسری اعلام شد/ دسترسی به کارنامه از ۲۶ شهریورماه

گروه دانشگاه: مشاور عالی سازمان سنجش خبر از اعلام نتایج آزمون کنکور سال ۹۴ داد و گفت: کارنامه داوطلبان ۲۶ شهریورماه از طریق سایت سازمان سنجش در دسترس خواهد بود.

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، خبر از اعلام نتایج آزمون کنکور سال 94 را داد و گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده قبلی فهرست اسامی تعداد 428 هزار و 478 پذیرفته‌شده نهایی آزمون سراسری سال 94 شامل فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های تحصیلی با آزمون و همچنین رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی صورت گرفته است از روز گذشته، 17 شهریورماه 94 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

وی افزود: از تعداد 428 هزار و 478 نفر پذیرفته‌شدگان نهایی، تعداد 248594 نفر زن و 179884 نفر هم مرد هستند. به عبارت دیگر حدود 58 درصد از پذیرفته‌شدگان نهایی زن و حدود 42 درصد آنها مرد هستند.

توکلی اظهار کرد: داوطلبانی که فهرست اسامی آنان به‌عنوان پذیرفته‌شدگان نهایی هر یک از رشته‌های تحصیلی این آزمون اعلام شده ضرورت دارد ضمن توجه به شرایط و ضوابط اعلام شده در اطلاعیه‌ای که به همراه فهرست اسامی آن‌ها بر روی سایت سازمان قرار گرفته برای کسب اطلاعات لازم در خصوص تاریخ و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی مراجعه کنند. در صورتی که دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی تاریخ مشخصی را برای ثبت نام از پذیرفته‌شدگان ذیربط ارائه نکرده باشد، پذیرفته‌شدگان مذکور ضرورت دارد با توجه به حرف اول نام خانوادگی خود و بر اساس جدول مربوط در اطلاعیه‌ای که به همراه اسامی آن‌ها بر روی سایت سازمان قرار گرفته، در یکی از روزهای یکشنبه، 22، دوشنبه، 23، سه‌شنبه، 24 و چهارشنبه، 25 شهریورماه 94 با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به شرح مندرج در اطلاعیه برای ثبت نام به دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی مراجعه و ثبت نام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: بر اساس ضوابط تعداد 796128 نفر در آزمون سراسری سال 94 مجاز به انتخاب شده بودند که از این تعداد 574317 نفر داوطلب انتخاب رشته کردند و از تعداد 574317 داوطلبی که انتخاب رشته خودشان را انجام دادند، همان‌طور که اعلام کردیم 428478 در ردیف قبول‌‌ شدگان نهایی قرار گرفتند.

بارگذاری کارنامه‌ها از 26 شهریورماه

توکلی با اشاره به زمان بارگذاری کارنامه‌ها از 26 شهریورماه، اظهار کرد: برای تمامی پذیرفته‌شدگان و همچنین آن دسته از داوطلبانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده‌اند ولی پذیرفته نشده‌اند کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هر یک از کد رشته محل‌های انتخابی در بین متقاضیان کد رشته محل مذکور و در شهر مربوط با توجه به نمره کل در همان کد رشته محل و همچنین آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از کد رشته محل‌های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر از روز پنجشنبه هفته آینده، 26 شهریورماه 94 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده خواهد شد.

وی گفت: با توجه به کنترل‌های متعدد و بررسی‌های انجام شده از صحت نتایج اعلام شده اطمینان حاصل شده، اما بهر حال داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون سراسری سال 94 از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در صورتی که در خصوص مندرجات کارنامه مذکور سؤالی داشته و یا در انتخاب رشته خود مرتکب اشتباه شده باشند می‌توانند حداکثر تا 18 مهرماه 94 منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام کنند. بدیهی است به تمامی مواردی که از طرق دیگر و یا بعد از این تاریخ به سازمان ارسال شود، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

توکلی عنوان کرد: لازم به تأکید است که تمامی درخواست‌های مربوط به اشتباه در انتخاب رشته صرفاً برای پذیرش در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری برای دانشگاه‌‌ها و مؤسسات آموزش عالی خواهند بود؛ بنا بر این کسانی که در رشته‌ای پذیرفته شده‌اند و با توجه به ضوابط خود را محق می‌دانند که نسبت به ارسال درخواست به سازمان اقدام کنند ضرورت دارد که در رشته‌ای که قبول شده‌اند ثبت نام خود را انجام دهند و در بررسی‌هایی که سازمان انجام خواهد ان‌شاءالله اگر موردی بود که تغییر کد رشته محل انتخابی به علت اشتباه داوطلب پس از طرح در کمیسیون موارد خاص ضرورت داشت، چنین داوطلبی برای نیم سال دوم معرفی خواهد شد.

captcha