حج خونین ۶۶ را از یاد نبریم + دانلود فیلم و عکس
کد خبر: 3365080
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
افرادی که ناراحتی قلبی دارند، این گزارش را نخوانند/

حج خونین ۶۶ را از یاد نبریم + دانلود فیلم و عکس

گروه فضای مجازی: کشتار حجاج در مکه که در روز ۹ مرداد ۱۳۶۶ (۳۱ ژوئیه ۱۹۸۷) روی داد، ۲۷۵ تن از حجاج ایرانی، ۸۵ عربستانی از جمله نیروی پلیس و ۴۵ تن از حجاج دیگر کشورها کشته و شماری نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم حج سال66 یکی از صفحات کتاب پرجنایت خاندان آل سعود است که در آن کشتار بیش از 270 نفر از شهروندان ایرانی که برای حضور در مراسم حج شرکت کرده بودند را رقم می زند؛ کشتار حجاج در مکه همزمان با شش ذی‌الحجه 1407 هجری قمری (روز ۹ مرداد 1366) روی داد، به مناسبت سالگرد این واقعه امروز، ششم ذی‌الحجه، با گذری در فضای مجازی به مرور عکس‌ها و فیلم‌های آن روز می‌پردازیم.

این رویداد سبب ایجاد تنش در روابط ایران و عربستان سعودی شد. در این واقعه ۲۷۵ تن از حجاج ایرانی، ۸۵ عربستانی از جمله نیروی پلیس و ۴۵ تن از حجاج دیگر کشورها کشته و شماری نیز زخمی شدند.

 

فیلم کمتر دیده شده شهید آوینی از حج خونین سال ۶۶

بر طبق گفته شاهدان عینی ماجرا و طبق اسناد لینک شده: راهپیمایان با شعار الله اکبر، لا اله الا الله و مرگ بر امریکا برای ادای نماز مغرب روانه حرم شدند . پس از طی مسافتی در حالی که پیشاپیش عظیم راهپیمایان زنان و گروهی جانبازان در حرکت بودند، ناگهان ستون‌هایی از حکومت آل سعود هویدا می شوند که لحظه‌ای بعد به طرف صفوف حمله کرده و با باتوم بر سر و صورت زائران بی گناه می‌کوبند.

این گروه از یک سو و گروه دیگری نیز از بالای پله ها و ساختمان ها سنگ و آجرو آهن و شیشه و بلوک سیمانی که از چند روز قبل گذاشته شده بود بر سر و روی مردم می ریختند. پس از آن شلیک گازهای سمی و خفه کننده آغاز شد و به دنبال آن رگبار گلوله‌ها به قصد کشتن راهپیمایان به سوی آنها سرازیر گردید و پیکرهای پاک آسمانی که جرم‌شان اعلام برائت و بیزاری از آمریکا و اسرائیل و ایادی نا پاک آنها بود در خاک و خون غلتیدند.

 

روایت آهنگران از حج خونین سال 66

 

مستند قربانگاه زائران با کیفیت خوب (حدود 200 مگابایت)؛

دریافت بخش اول با کیفیت خوب؛ دریافت بخش دوم با کیفیت خوب؛ دریافت بخش سوم با کیفیت خوب؛ دریافت بخش چهارم با کیفیت خوب

فیلم مصاحبه با شاهدان عینی جنایت وهابیت و کشتار حجاج ایرانی

روز ششم ذی‌الحجه یادآور مراسم برائت از مشرکین زائران ایرانی خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حکام آل سعود است.

  حاجیان ایرانی به همراه برخی از حجاج سایر کشورها که به صف ایرانیان پیوسته بودند راهپیمایی عظیم برائت از مشرکین را در مکه معظمه آغاز کردند.

حجاج بیت‌الله الحرام در این راهپیمایی با شکوه ضمن تنفر از آمریکا و اسرائیل از همه کافران و مشرکان اعلام برائت نموده و مسلمانان سراسر جهان را به اتحاد و یکپارچگی جهت مبارزه با سلطه قدرت های شیطانی و در راس ان شیطان بزرگ امریکای جنایتکار دعوت کردند.

در روز جمعه ۹ مرداد ۱۳۶۶ (۳۱ ژوئیه ۱۹۸۷) پس از آن که حجاج ایرانی در طی تظاهرات برائت از مشرکین، «شعار مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دادند، نیروهای امنیتی عربستان بر آنان آتش گشودند. در این تظاهرات ۴۰۲ نفر کشته (۲۷۵ ایرانی، ۸۵ عربستانی از جمله نیروی پلیس و ۴۵ تن از حاجیان دیگر کشورها) و ۶۴۹ نفر زخمی (۳۰۳ ایرانی، ۱۴۵ عربستانی و ۲۰۱ از دیگر ملل) شدند. پس از این واقعه، حکومت عربستان سعودی سفارتخانه خود را در تهران تعطیل و روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد.

جنایت وهابیت و کشتار سال 66 حج ( جمعه خونین)؛

بخش اول؛

بخش دوم؛

 

بخش سوم؛

 

بخش چهارم؛

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱
فاطر
|
-
|
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ - ۰۸:۰۶
0
1
بسیار عالی بود
الا لعنت الله علی القوم الظالمین
captcha