50 درصد از بودجه قرآنی 94 دریافت شد/ مجلس پیگیر قرار گرفتن فعالیت‌های قرآنی در برنامه ششم باشد
کد خبر: 3468076
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
حجت‌الاسلام محمدی:

50 درصد از بودجه قرآنی 94 دریافت شد/ مجلس پیگیر قرار گرفتن فعالیت‌های قرآنی در برنامه ششم باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: 50 درصد از بودجه قرآنی سال 94 از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دریافت شد و در حال حاضر 100 میلیارد تومان بودجه در خزانه داریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نشست آموزش عمومی قرآن که پیش از ظهر امروز، 27 دی‌ماه در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: کار پایش کمیسیون‌ها و دبیرخانه در شورای توسعه فرهنگ قرآنی آغاز شده و با توجه به اینکه سرپرستی این کار به حجت‌الاسلام والمسلمین بهمنی واگذار شده و دبیران کمیسیون‌ها نیز عضو این دبیرخانه هستند امیدواریم طرح پایش به خوبی اجرا شود.
وی افزود: با توجه به اینکه جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی به تعویق افتاده است تلاش کردیم برای جبران جلساتی که برگزار نشده است تا پایان سال جاری سه جلسه متوالی داشته باشیم که دو جلسه آن سوم بهمن‌ماه و اول اسفندماه خواهد بود.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در این بخش از سخنان خود با بیان اینکه معوقه‌ای از بودجه قرآنی سال 93 باقی مانده بود، گفت: مبلغ پنج میلیارد تومان معوقه به تازگی پرداخت شده است که این بودجه به زودی در اختیار کمیسیون آموزش عمومی قرآن قرار می‌گیرد تا در بین دستگاه‌های عضو این کمیسیون تقسیم شود و براساس برنامه‌های هر دستگاه، اعتباراتی به آن دستگاه تخصیص پیدا کند.
وی درباره بودجه قرآنی سال 94 عنوان کرد: ما تخصیص 50 درصدی بودجه را از سازمان مدیریت دریافت کرده‌ایم و هم‌اکنون 100 میلیارد تومان بودجه در خزانه است که این بودجه نیز قابل دریافت است و حتی ممکن است، بیش از این بتوانیم بودجه دریافت کنیم؛ تلاش داریم بتوانیم بودجه بیشتری برای سال 94 دریافت کنیم.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین سند راهبردی آموزش عمومی قرآن اشاره کرد و گفت: این سند باید در کمیته راهبری تدوین اسناد راهبردی نهایی شود؛ جلسه‌ای در روز سه‌شنبه، 29 دی‌ماه برگزار می‌شود که دوستان می‌توانند نقطه نظرات خود را در این جلسه عنوان کنند.
وی عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه، دولت پیشنهادی را مطرح کرده که در این پیشنهاد هیچ اثری از برنامه‌های قرآنی نیست و برنامه‌های قرآنی جزو برنامه‌های اصلی نظام نیستند در حالی که برنامه‌های قرآنی نیز باید جزو برنامه‌های فرهنگی و در برنامه‌های اصلی دولت قرار گیرند.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ادامه افزود: امیدواریم در مجلس شورای اسلامی تلاش ویژه‌ای برای این کار صورت گیرد و با پیگیری‌هایی که از سوی فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد برنامه‌های قرآنی نیز جزو برنامه‌های ثابت به تصویب برسد و دیگر نیازی نباشد که سالانه برنامه و سند برنامه‌های قرآنی را برای دریافت بودجه ارائه کنیم.
وی ادامه داد: باید رایزنی‌هایی با مجلس داشته باشیم تا برنامه‌های قرآنی جزو برنامه‌های اصلی در برنامه ششم توسعه قرار گیرد.
captcha