استشراق و ترویج لائیسیته از راهبردهای غرب علیه اسلام
کد خبر: 3470958
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد:

استشراق و ترویج لائیسیته از راهبردهای غرب علیه اسلام

گروه حوزه‌های علمیه: مولوی نظراحمد سلامی استشراق و لاییسم را از راهبردهای غرب علیه اسلام اصیل دانست و تاکید کرد: نبرد حق علیه باطل همیشه در جریان جهانی وجود داشته است و دشمنان نیز این جنگ را علیه مادنبال کردند ولی به اهداف خود نرسیدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مولوی نظر احمد سلامی 8 بهمن در دومین همایش بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در قم، گفت: دشمنان از راه‌های مختلفی برای ضربه زدن به اسلام استفاده کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: استشراق، لاییسم و جهانی‌سازی از حربه‌های غرب برای مقابله با اسلام بوده است.

وی افزود: نبرد حق علیه باطل همیشه در جریان جهانی وجود داشته است و دشمنان نیز این جنگ را علیه مادنبال کردند ولی به اهداف خود نرسیدند.

سلامی گفت: مستشرقین به دنبال بررسی اسباب توفیقات مسلمانان بودند و سعی کردند عوامل پیروزی بر مسلمانان را نیز پیدا کنند و به همین دلیل راهکارهایی به غربی ها دادند.

وی اظهار کرد: عرصه دیگر مقابله آنها با اسلام این بود که آنها سعی کردند مسلمانان را از اسلام و قرآن دور کنند که در این زمنیه کارهای زیادی نیز ایجاد شد.

این عالم اهل سنت بیان کرد: ایجاد اختلاف مذهبی از دیگر حربه‌های آنها در این مسیر بود و در نهایت سعی کردند که اختلافات مذهبی را به جنگ‌های مذهبی تبدیل کنند و به همین دلیل گروه‌های تکفیری، حلقه‌ای از زنجیره‌هایی است که این جریان را شکل دادند.

وی افزود: در زمان پیامبر(ص)، جنگ‌های تن به تن بود؛ در زمان عباسیان، نزاع فرهنگی بین حق و باطل ایجاد شد و امروز به این نقطه رسیدیم که گروه‌های تکفیری از میان خود مسلمانان ایجاد شده و با پشتیبانی کشورهای منطقه ایجاد شده است.

سلامی گفت: یکی از عوامل رشد جریان تکفیر پیروزی انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه است و این بیداری برای دشمنان اسلام به هیچ عنوان قابل فهم و درک و قبول نبود؛ زیرا نظام‌های سلطه‌گر در کشورهای اسلامی سقوط کردند و از آن جایی که آنها طرفدار غرب بودند غرب سعی کرد که با تکفیری‌گری در مقابل این جریان مقاومت کند.

وی با ذکر این مطلب که غربی‌ها با این روش توانستند اهداف خود را در جهان اسلام گسترش دهند، خاطرنشان کرد: این گروه‌ها به این زودی نابود نمی‌شوند و باید آنها را به گونه‌ای مدیریت کرد که رفتارهای خود را اصلاح کنند.

این عالم اهل سنت بیان کرد: پس از شکست دشمنان در جنگ‌های صلیبی دشمنان به این حربه روی آورد تا به این نقطه رسیدیم و یکی از حربه‌های موثر در این زمینه، همین جریان‌های تکفیری است و دلیل گسترش این جریان‌ها، اختلافاتی است که در میان فرقه‌های اسلامی ایجاد شد.

captcha