جمعیت مسلمان بریتانیا به بیش از سه میلیون نفر رسید
کد خبر: 3471919
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵

جمعیت مسلمان بریتانیا به بیش از سه میلیون نفر رسید

گروه بین‌الملل: خبر افزایش جمعیت مسلمانان بریتانیا و رسیدن رقم آن به بیش از سه میلیون نفر برای اولین بار در این کشور به تیتر روزنامه‌های انگلیسی تبدیل شد.


انگلیسی/ جمعیت مسلمانان بریتانیا به بیش از سه میلیون نفر رسید

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، روزنامه انگلیسی «
The Sun» نوشت: جمعیت مسلمانان بریتانیا برای اولین بار به بیش از سه میلیون رسید که بیش از نیمی از این جمعیت در خارج از بریتانیا متولد شده‌اند.

این روزنامه به همراه دیگر روزنامههای انگلیسی مانند دیلی میل، گاردین، ساندی میل و ... عنوان کرد که افزایش مهاجرت و نرخ بالای تولد سبب شده که جمعیت مسلمانان در کمی بیش از یک دهه، دو برابر شود.

روزنامه سان ابراز نگرانی کرد که در صورت ادامه این روند، در عرض 10 سال برخی مناطق، دارای اکثریت مسلمان خواهند شد.

در این خبر آمده است: بر اساس آنالیز اداره ملی آمار، در حال حاضر از هر بیست نفر شهروند بریتانیایی یک نفر پیرو اسلام است.

در برخی نقاط لندن تقریباً نیمی از جمعیت را مسلمانان تشکیل می‌دهند. منطقه «تاور هملتس» لندن با 45.6 درصد بالاترین درصد مسلمانان را دارد و منطقه «نیوهام» با 40 درصد جمعیت مسلمان در مقام بعدی است.

در شهرهای اسلاو و لوتن یک چهارم جمعیت اکنون مسلمانان هستند و در بیرمنگام و لستر نیز بیش از یک پنجم جمعیتشان مسلمان است.

این روزنامه نوشت: گرچه شورای مسلمانان بریتانیا این تعداد جمعیت را نشان‌دهنده تنوع فرهنگی بریتانیا عنوان می‌کند اما به گفته اندرو گرین، رئیس دیده‌بان مهاجرت بریتانیا، این نشانه واضح مهاجرت گسترده است و ماهیت جامعه ما را تغییر خواهد داد.

به گفته روزنامه سان، در حال حاضر 3,114,992 مسلمان که 1,554022 نفر آن‌ها در خارج از بریتانیا متولد شده‌اند، در این کشور زندگی می‌کنند و مسلمانان 5.4 درصد جمعیت انگلیس و ولز را تشکیل می‌دهند.

جمعیت مسلمانان نسبت به ربع آخر قرن گذشته بیش از سه برابر شده چرا که در آن زمان کمتر از یک میلیون مسلمان در کشور (در سال 1991) زندگی می‌کردند.

captcha