آغاز مرحله دوم طرح ملی قرآنی «امیرالقراء» در عراق
کد خبر: 3472601
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱

آغاز مرحله دوم طرح ملی قرآنی «امیرالقراء» در عراق

گروه بین‌الملل: مرحله دوم طرح ملی قرآنی «امیر القراء»(امیر قاریان) ویژه نونهالان در عراق، از دیروز، 13 بهمن‌ماه، به‌همت آستان مقدس حضرت عباس(ع) در کربلای معلی آغاز شد.

مرحله دوم طرح ملی قرآن «امیرالقراء» عراق آغاز شد


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری «قاف»، مرحله دوم طرح ملی قرآنی «امیر القراء» با نظارت مرکز تربیت قاریان و حافظان وابسته به مؤسسه قرآنی آستان مقدس عباسی و با هدف کشف استعدادهای قرآنی در عراق در حال برگزاری است.

در این مرحله، 60 نونهال قرآنی از 10 استان عراق که برگزیدگان مرحله نخست این طرح هستند، حضور دارند.

در این مرحله، علاوه بر مطالعه و مرور دروس مرحله نخست طرح، برنامه آموزشی ویژه‌ای برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، متخصصان و صاحب‌نظران امور قرآنی عراق، طرح ملی «امیر القراء» را یکی از پروژه‌های مهم و ممتاز قرآنی در این کشور می‌دانند که مرکز تربیت قاریان و حافظان آستان مقدس عباسی برگزاری آن را عهده‌دار شده است.

لازم به ذکر است، مرحله نخست طرح ملی قرآنی «امیر القراء» در عراق، تابستان سال جاری ویژه دانش‌آموزان مرحله ابتدایی و راهنمایی مدارس تمامی استان‌های عراق و با هدف استفاده بهینه از تعطیلات تابستان جهت تربیت و آماده‌سازی جمعی از قاریان نونهال و نوجوان و رساندن آن‌ها به سطح خوبی از تلاوت برگزار شد.

دوره تخصصی صوت و لحن قرآن ویژه قاریان و اساتید در کربلا

خبر دیگری حاکی است، مؤسسه قرآنی وابسته به آستان مقدس حضرت عباس(ع)، یک دوره تخصصی آموزش صوت و لحن قرآنی ویژه قاریان و اساتید انجمن قرآنی «اقرأ» بحرین برگزار کرد.

این دوره تخصصی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته گذشته(5 تا 7 بهمن‌ماه) برگزار شد و جمعی از اساتید و قاریان این انجمن از کشورهای بحرین، کویت و منطقه شیعه‌نشین عربستان حضور داشتند.

این دوره نیز به همت مرکز مرکز تربیت قاریان و حافظان وابسته به مؤسسه قرآنی آستان مقدس عباسی و با همکاری انجمن علوم قرآن شیعی «اقرأ» بحرین برگزار شد.

captcha