آغاز همایش بین‌المللی دانشجویی «آزادی قدس» در ترکیه
کد خبر: 3473201
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

آغاز همایش بین‌المللی دانشجویی «آزادی قدس» در ترکیه

گروه بین‌الملل: همایش بین‌المللی «همه با هم قدس را آزاد می‌کنیم» به‌ همت ائتلاف جهانی سازمان‌های دانشجویی و جوانان حامی قدس و فلسطین، از دیروز، 16 بهمن‌ماه، در شهر «استانبول» ترکیه آغاز شد و تا امروز شنبه ادامه دارد.

کنفرانس «همه باهم قدس را آزاد کنیم» در ترکیه آغاز شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «العربی الجدید»، این همایش با هدف تقویت ارتباط با سازمان‌های دانشجویی و جوانان جهان اسلام با هدف خدمت به مسئله فلسطین در حال برگزاری است.

ده‌ها تن از فعالان سیاسی و رسانه‌ای از 30 کشور اسلامی در این همایش که با حمایت انجمن «جوانان آناتولی» ترکیه برگزار می‌شود، شرکت کرده‌اند.

«زیاد ابو مخله»، عضو ائتلاف جهانی سازمان‌های دانشجویی و جوانان حامی قدس و فلسطین ریاست این همایش را برعهده دارد و «صالح توران»، رئیس انجمن «جوانان آناتولی» ترکیه نیز در مراسم افتتاحیه این همایش سخنرانی کرد.

زیاد ابو مخله ضمن سخنانی در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: «ما در این مکان گردهم آمدیم تا به طرحی واحد و یکپارچه برای آزادی قدس دست پیدا کنیم و بر گزینه مقاومت با تمامی اشکال علمی، فکری، رسانه‌ای، فنی، تسلیحاتی و سیاسی آن تأکید کنیم».

وی افزود: «ما درصدد متحد‌ساختن و یکی‌کردن قدرت و توانمندی تشکل‌های دانشجوی جهان اسلام جهت دستیابی به هدف موردنظر در مسئله بیت‌المقدس هستیم و این هدف مهم با تلاش و همبستگی امت اسلامی محقق می‌شود».

«اسماعیل هنیه»، معاون دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در یک سخنرانی ضبط‌شده در مراسم افتتاحیه این همایش، از امت اسلامی و عربی خواست که فعالیت‌ها و تلاش‌های خود را برای شکستن محاصره نوار غزه بیشتر کنند.

 ائتلاف جهانی سازمان‌های دانشجویی و جوانان حامی قدس و فلسطین نشئت‌گرفته از ائتلاف جهانی حمایت از قدس و فلسطین است که در آوریل 2013 تأسیس شد و در زمینه هماهنگی تلاش‌های سازمان‌های بین‌المللی دانشجویی و جوانان جهان فعالیت می‌کند.

captcha