برپایی 1000 مراسم در سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی فاضل لنکرانی در جهان
کد خبر: 3475511
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
نورموسوی خبرداد:

برپایی 1000 مراسم در سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی فاضل لنکرانی در جهان

گروه حوزه‌های علمیه: مسئول برگزاری نهمین سالگرد ارتحال آیت‎الله‎العظمی فاضل لنکرانی از برگزاری مراسم بزرگداشت این مرجع عالیقدر جهان تشیع در 20 اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‏‌المللی قرآن (ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد نورموسوی امروز 25 بهمن ماه در جمع خبرنگاران گفت: آیت‎الله‎العظمی فاضل لنکرانی(ره) از نعمات بزرگ خداوند به حوزه‌های علمیه بود و فعالیت‎های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ایشان پشتیبان انقلاب و جامعه اسلامی بود.
وی افزود: ایشان از مفاخر جهان اسلام بودند که عمر پربرکت خود را صرف غواصی در اقیانوس بیکران اندیشه‎های اسلامی نمود و قله رفیع فقاهت را فتح کردند و در عرصه‏‌های اخلاقی نیز یک الگوی ناب بود.
نورموسوی بیان کرد: مراسم نهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی فاضل لنکرانی، ماه آینده برگزار خواهد شد و حضور جدی و پرشور مردم در مراسم بزرگداشت این بزرگان نشان دهنده عمق علاقه و ارادت مردم به این عالمان دین است.
مدیر روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: مراسم نهمین سالگرد ارتحال ایشان پنجشنبه 20 اسفندماه سال جاری در مسجد اعظم قم و با سخنرانی آیت‎الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار می شود.
وی اظهارکرد: در همین راستا بیش از 1000 برنامه در سطح کشور برگزار می‌شود؛ اجرای برنامه سالگرد در هیئات مذهبی قم، برگزاری مراسم یادبود توسط روحانیون مستقر سازمان تبلیغات در سطح کشور، برگزاری طرح تلاوت نور در مساجد کشور در شب جمعه 20 اسفندماه از جمله این برنامه‎ها است.
نورموسوی بیان کرد: برگزاری برنامه‎های عزاداری در سطح جهان و پخش برنامه‌‏های ویژه بازشناسی اندیشه‏‌ها و مقام علمی و ابعاد شخصیتی ایشان از جمله برنامه‌‏های این ایام است.
وی افزود: کتابی تحت عنوان الگوی فقاهت و فضیلت در نهمین سالگرد رحلت این مرجع عالیقدر منتشر می شود که این کتاب چکیده 200 مصاحبه از شخصیت های علمی و حوزوی و اجتماعی پیرامون این مرجع تقلید است.
وی خاطرنشان کرد: در این کتاب عکس هایی از دوران نوجوانی و جوانی و دوران مبارزات انقلابی و تبعید و.... آیت الله العظمی مرحوم فاضل لنکرانی درج شده است؛ این کتاب با 300 صفحه و 20 هزار جلد در این ایام به بازار نشر عرضه می شود.
captcha