تغییر نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان
کد خبر: 3485437
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

تغییر نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده کشورمان در اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان که همزمان با سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، تغییر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نماینده کشورمان در اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان که تا پیش از این سعید علی‌اکبری بود تغییر کرد و به احتمال بسیار زیاد عبدالغفور جوهرچی به‌عنوان نماینده کشورمان در این مسابقات حضور خواهد یافت.
بعد از اینکه از سوی مسئولان سازمان بهزیستی کل کشور اعلام شد که اولین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن روشندلان همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، رقابت انتخابی بین 16 حافظ روشندل کل قرآن کریم در روز 18 اسفندماه برای حضور در این مسابقات بین‌المللی برگزار شد.
در نهایت و با پایان یافتن مسابقات انتخابی سعید علی‌اکبری، با کسب بیشترین امتیاز به‌عنوان نماینده کشورمان در اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان انتخاب شد.
با توجه به اینکه قبل از این، این حافظ کل قرآن به‌عنوان نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور ترکیه اتخاب شده بود و نیز با توجه به اینکه یک حافظ در یک سال نمی‌تواند در دو رقابت بین‌المللی حضور داشته باشد، وی از مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان انصراف داد.
بر این اساس نفر دوم آزمون انتخابی که «عبدالغفور جوهرچی» هست، به‌عنوان نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان انتخاب خواهد شد.
به این ترتیب نفر دوم رقابت انتخابی به‌عنوان نماینده کشورمان در اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان که امسال و همزمان با سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، خواهد بود.
عبدالغفور جوهرچی، از جمله حافظان شناخته شده کشورمان است‌، وی در بیست و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم  جمهوری اسلامی ایران که 19 تا 24 مرداد 1386 در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، توانست رتبه دوم رشته حفظ کل قرآن کریم را به دست بیاورد.
captcha