آغاز «شوق تلاوت 2» همزمان با ماه رمضان
کد خبر: 3489653
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
مقدم‌کیا خبر داد:

آغاز «شوق تلاوت 2» همزمان با ماه رمضان

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت از فعالیت «شوق تلاوت 2» از خردادماه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد.

حسین مقدم‌کیا، دبیر اجرایی طرح تلاوت قرآن‌ در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: در ششمین همایش مدیران مؤسسات مجری طرح ملی تلاوت، که طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ فروردین‌ماه در ساری به میزبانی مؤسسه قرآنی طهورا برگزار شد، برنامه‌های متنوعی با توجه به دستور کار جلسه اجرا شد.

وی ادامه داد: در این همایش، تمامی مدیران مؤسسات مجری طرح ملی تلاوت، در راستای تحقق شعار سال هم‌پیمان شدند. در این همایش 18 نفر از مجریان طرح ملی تلاوت حضور داشتند. در ابتدای برنامه مشهدی، مدیر آموزش ستاد طرح ملی تلاوت درخصوص برنامه‌های آموزشی، همچنین درباره چگونگی اخذ آزمون از شرکت‌کنندگان این طرح توضیحاتی را ارائه کرد.

مقدم‌کیا با اشاره به دیگر برنامه این همایش افزود: در بخش دیگری از این همایش، حجت‌الاسلام و المسلمین ذاکری، مسئول امور استان‌ها درباره ارزیابی مسابقات دوره قبل مباحثی را مطرح کرد و مقرر شد که آخرین هفته هر ماه جهت ارزیابی، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد و به استان‌ها اعلام شود و در این ارزیابی‌ها چهار محور که شامل دیدار با مسئولان و مدیران جهت همفکری، دیدار با خانواده‌های شرکت‌کننده طرح ملی تلاوت و همچنین دیدار با اساتید و مربیان طرح ملی تلاوت در استان‌ها و بازدید از منازل نخبگان قرآنی در اولویت قرار گرفت و همچنین درباره توزیع نشریه بین استان‌ها موضوعاتی مطرح شد.

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت در ادامه گفت: در بخش دیگری از این برنامه حسینی‌نژاد، مسئول استعدادیابی طرح، درباره شرایط استعدادیابی مباحثی را بیان کرد و در این بخش به نتیجه رسید که در کنار آموزش‌های دروس عمومی برای نوجوانان، به منظور کشف استعداد برای افراد خاص دروس خاص دیگری نیز در نظر گرفته شود که نخبگی این افراد هر چه زودتر پرورش داده شود.

تشکیل ستاد رقابت‌های شوق تلاوت‌ از خردادماه

وی با تأکید بر اینکه در این مراسم گزارشی از روند برپایی شوق تلاوت 1 ارائه شد، افزود: در این مراسم زمان اجرای شوق تلاوت 2 با همفکری مجریان و ستاد ارائه شد که ستاد رقابت‌های شوق تلاوت از خردادماه سال جاری تشکیل خواهد شد و از تاریخ 18 خردادماه تا یکم مردادماه زمان ثبت نام و تبلیغات این طرح در نظر گرفته شده است و همچنین 10 تا 31 شهریورماه مرحله مقدماتی و از تاریخ 10 تا 20 آبان‌ماه مرحله نیمه نهایی و 10 تا 15 بهمن‌ماه مرحله نهایی در شوق تلاوت 2 برنامه‌ریزی شده است.

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت با اشاره به اینکه برای شوق تلاوت 2 تغییرات محسوس در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات دو تغییر محسوس بوجود آمده است که می‌توان، به آنها اشاره کرد. در سال گذشته، افرادی که به طور مستقیم در طرح ملی تلاوت ثبت نام کرده بودند شرکت می‌کردند، امسال ثبت نام کنندگان در مسابقات ابرار و ملکوت، نیز تا مرحله مقدماتی و نیمه نهایی حضور خواهند داشت و همچنین از افراد علاقه‌مند در بخش تقلیدخوانی به صورت آزاد می‌توانند به رقابت بپردازند.

مقدم‌کیا در ادامه اظهار کرد: در این همایش درخصوص برپایی محافل انس با قرآن در استان‌ها به منظور استعدادیابی نوجوانان آن استان به صورت مستمر برنامه‌ریزی صورت گرفت و همچنین در این همایش از گواهی‌نامه و کارت طرح ملی تلاوت، ابرار و ملکوت نیز رونمایی به عمل آمد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مراسم پس از نماز مغرب و عشاء با برپایی محفل انس با قرآن کریم به پایان رسید.

captcha