برگزیدگان دور نخست مسابقات بین‌المللی قرآن الکوثر معرفی شدند
کد خبر: 3506400
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷

برگزیدگان دور نخست مسابقات بین‌المللی قرآن الکوثر معرفی شدند

گروه بین‌الملل: نفرات برتر دور نخست مرحله مقدماتی نهمین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن شبکه جهانی الکوثر با عنوان «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» معرفی شدند.

برگزیدگان دور نخست مسابقات بین‌المللی قرآن الکوثر معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از
واحد ارتباطات و همکاری‌های بین‌الملل شبکه جهانی الکوثر، با پایان یافتن ششمین شب مسابقه «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا»، دور نخست مرحله مقدماتی این مسابقات به پایان رسید.

در دور نخست مرحله مقدماتی این مسابقات، 18 قاری ازکشورهای مصر، افغانستان، ایران، لبنان، مغرب، فرانسه، عربستان، آمریکا و اتریش با هم رقابت کردند که در پایان شب ششم، قاریانی از ایران، افغانستان، مصر و مراکش به مرحله نیمه نهایي راه یافتند.

«محمود یزدی» از ایران با کسب 5/85 امتیاز، «معاذ آیت العین» از مراکش با 5/84 امتیاز، «سیدمرتضی محسنی» از افغانستان با کسب 5/83 امتیاز و «محمدصابر عبدالغفار» از مصر با 5/78 امتیاز به مرحله نیمه نهایی این مسابقات راه یافتند.

یادآور می‌شود، طبق قوانین این مسابقات از هر کشور تنها یک نفرکه بالاترین امتیاز را دارد، حق ورود به مرحله بعد را دارد.

مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن شبکه جهانی الکوثر با عنوان «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» که به صورت زنده و در شب‌های ماه مبارک رمضان پخش می‌شود، شامل سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی است که مرحله مقدماتی مسابقات تا شب ۲۴ ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

نهمین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن شبکه جهانی الکوثر با عنوان «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» از دوشنبه‌شب، ۱۷ خردادماه، و  و همزمان با نخستین شب ماه مبارک رمضان آغاز شد

مسابقات شبکه جهانی الکوثر به صورت تلفنی برگزار می‌شود؛ به طوری که متسابقین از کشور خود آیات مورد نظر را به صورت زنده قرائت می‌کنند و داوران با حضور در استودیوی الکوثر در شهرهای بیروت، دمشق، بغداد و تهران به ارزیابی تلاوت متسابقین می‌پردازند

captcha