یونسکو: گواهی «اسلام، صلح‌آمیزترین دین جهان» جعلی است
کد خبر: 3514582
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

یونسکو: گواهی «اسلام، صلح‌آمیزترین دین جهان» جعلی است

گروه بین‌الملل: سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو)، صدور گواهی منتسب به این سازمان مبنی بر معرفی اسلام به‌عنوان صلح‌آمیزترین آیین در جهان را جعلی دانست.

یونسکو: گواهی معرفی اسلام به‌عنوان صلح‌آمیزترین آیین جهان جعلی است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، برخی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های عربی همچون روزنامه «الخبر» الجزایر و پایگاه خبری «الاسلام الیوم» اخیرا خبری را منتشر کردند که در آن سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(UNESCO) که مقر آن در شهر «پاریس»، پایتخت فرانسه است، با انتشار یک گواهی، دین اسلام را به‌عنوان صلح‌آمیزترین آیین جهان معرفی کرده است.

در خبر منتشره از سوی شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها آمده بود که سازمان بین‌المللی یونسکو و بنیاد بین‌المللی صلح در یک برنامه مشترک که به مدت شش ماه به طول انجامید، به بررسی و تحلیل تمامی ادیان در جهان و میزان صلح‌آمیز بودن آن‌ها پرداختند که در نهایت اسلام را به‌عنوان صلح‌آمیزترین دین جهان معرفی کرده‌اند.

اما پایگاه اطلاع‌رسانی «عیون الخلیج» امروز، 22 تیرماه، اعلام کرد که سازمان یونسکو ضمن تکذیب این خبر، گواهی‌ منتشرشده در زمینه معرفی اسلام به‌عنوان صلح‌آمیزترین آیین جهان را تقلبی دانسته و تأکید کرده که امضای مدیرکل سازمان یونسکو بر روی این گواهی جعل‌ شده است.

«زیاد الدریس»، نماینده عربستان در سازمان یونسکو در این باره گفت: «روز یکشنبه از سازمان یونسکو خواسته شد که پاسخی رسمی درباره انتشار این موضوع ارائه دهد».

وی افزود: سازمان یونسکو در نتیجه این درخواست عصر دیروز، 21 تیرماه، اعلام کرد که این گواهی جعلی و تقلبی است و شأن و منزلت اسلام بسیار والاتر از آن است که با این گونه دروغ‌پردازی‌ها مورد حمایت قرار گیرد.

نماینده عربستان در سازمان یونسکو، روز یکشنبه با انتشار مطلبی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی «توئیتر»، انتشار خبری در محافل رسانه‌ای مبنی بر معرفی اسلام به‌عنوان صلح‌آمیزترین آیین جهان از سوی سازمان یونسکو را عجیب و تا حدودی جعلی دانسته بود و وعده داد که نظر رسمی یونسکو را در این زمینه مطلع خواهد شد.
captcha