تاریخ‌سازی زن مسلمان آمریکایی در عرصه سیاست
کد خبر: 3522597
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

تاریخ‌سازی زن مسلمان آمریکایی در عرصه سیاست

گروه بین‌الملل: «ایلهان عمر»، بانوی مسلمان محجبه با پیروزی در مرحله اول انتخابات از حزب دمکرات برای حضور در مجلس نمایندگان ایالت مینه‌سوتای آمریکا تاریخ‌ساز شد.

تاریخ‌سازی زن مسلمان آمریکایی در عرصه سیاست

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «scmp»، عمر پس از پیروزی در مرحله اول انتخابات گفت: اکنون آغاز آینده‌ای جدید برای منطقه ما و یک دوران جدید است.

پیروزی ایلهان عمر پس از یک رقابت سخت با «فیلیس کان» حاصل شد؛ کان سیاستمدار ایالت مینه‌سوتا است که سال‌ها عضو مجلس نمایندگان این ایالت بوده و در تاریخ این ایالت طولانی‌ترین سابقه خدمت را داشته است.

ایلهان عمر 33 سال دارد و در سومالی متولد شده اما در دوران کودکی به خاطر جنگ داخلی به همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کرده است.

وی پیش از آنکه به محله «سیدارـریورساید»، محل اقامت آمریکایی‌های سومالی‌تبار، نقل مکان کند، چهار سال در اردوگاه پناهجویان آمریکایی زندگی کرده و سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. وی در حال حاضر مدیر سیاست‌های نوین در بنیاد «زنان برای سازماندهی زنان» است.

رأی‌دهندگان معتقدند که ایلهان عمر به خاطر پیشینه‌ای که دارد، می‌تواند تغییراتی ایجاد کند؛ بسیاری از رأی‌دهندگان با نگرانی از وضعیت جوانان بیکار در انتخابات شرکت کردند.

ایلهان عمر در صورت پیروزی در ماه نوامبر، به عنوان اولین زن مسلمان آمریکایی به مجلس نمایندگان مینه‌سوتا راه می‌یابد.

captcha