خواننده موهن به اسلام در مالزی بازداشت شد
کد خبر: 3524810
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

خواننده موهن به اسلام در مالزی بازداشت شد

گروه بین‌الملل: نیروهای پلیس مالزی خواننده رپ این کشور را به جرم اهانت به اسلام و مقدسات دینی در هنگام بازگشت از یک سفر خارجی در فرودگاه کوالالامپور بازداشت کردند.

خواننده موهن به اسلام در مالزی بازداشت شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری مونت کارلو، «نامیوی» با نام اصلی «وی مینگ چی»، خواننده مشهور اهل مالزی اخیراً ترانه‌ای را منتشر کرده که در شعر آن، لفظ جلاله «الله» و دیگر واژه‌هایی مقتبس از نماز را گنجانده و با لحنی موهن این ترانه خود را که «یا الهی» نام گذاشته، اجرا می‌کند.
وی که در عین حال کارگردان هم هست، موزیک ویدئوی خود را در مکان‌های عبادی چون مسجد، کلیسا و معابد بودا اجرا کرده که همین امر نیز موجبات اعتراض پیروان مختلف ادیان را به همراه داشته است.
حدود بیست سازمان اسلامی به دلیل این موزیک ویدئو شکایتی به پلیس ارائه و عنوان کرده‌اند که این اثر با هدف اهانت به مقدسات دینی به‌ویژه ساحت مقدس اسلام تولید شده است.
عبدالغفار، رئیس پلیس ایالت پنانگ مالزی پس از بازداشت این خواننده موهن گفت: مجازات چنین جرمی در مالزی شامل دو سال حبس و یا پرداخت جریمه نقدی و یا هر دو می‌شود و مراحل تحقیق از نامیوی بر اساس قانونی که برای توهین به ادیان درنظر گرفته شده است، چهار روز به طول خواهد انجامید.
captcha