شکست حمله تروریستی به عزاداران حسینی در عراق
کد خبر: 3536150
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

شکست حمله تروریستی به عزاداران حسینی در عراق

گروه بین‌الملل: نیروهای امنیتی عراق با دستگیری یک تروریست، برنامه حمله به حسینیه‌ها و دسته‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت امام حسین (ع) را در شمال شرق «بعقوبه» عراق ناکام گذاشتند.

شکست حمله تروریستی به عزاداران حسینی در عراق

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع در پلیس استان «دیاله» عراق گفت: یگان‌های امنیتی نیروی مبارزه با تروریست در منطقه قره تپه، واقع در 112 کیلومتری شمال شرق بعقوبه، دیروز، 15 مهرماه، در عملیات ضربتی موفق شدند، یک تروریست سرشناس وابسته به تشکیلات تروریستی داعش را دستگیرکنند.

این تروریست طی بازجویی‌های اولیه به طرح جنایت‌کارانه خود برای هدف قراردادن دسته‌های مذهبی اعتراف کرد. تروریست داعشی 9 بسته بمب آماده انفجار به همراه داشت که نیروهای امنیتی آنها را خنثی کردند.

به گفته این منبع، این تروریست، طی سال‌های 2014 تا 2015 میلادی در خشونت‌های بی‌شماری دست داشته و بازداشت وی تأثیر زیادی در ناکام گذاشتن حمله تروریستی به دسته‌های عزاداری حسینی دارد.

وی تصریح کرد: توسعه توانمندی‌های نیروی مبارزه با جنایت در قره تپه و سرعت عمل آنها در کشف تجهیزات انفجاری در کمترین زمان، از ریخته‌شدن خون بی‌گناهان توسط عناصر داعش جلوگیری کرد.

نیروهای امنیتی در استان دیاله، چند روز پیش طرح امنیتی گسترده‌ای را برای محافظت از کاروان‌های مذهبی در همه مناطق این استان آغاز کرد.
captcha