انتشار ترجمه کتاب «زن در اسلام» در هند
کد خبر: 3538353
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

انتشار ترجمه کتاب «زن در اسلام» در هند

گروه بین‌الملل: ترجمه کتاب «زن در اسلام و جایگاه وی در جامعه اسلامی» اثر «عبدالعزیز بن‌عثمان التویجری»، مدیرکل آیسسکو به چهار زبان انگلیسی، فرانسوی، هندی و اردو در شهر «دهلی نو»، پایتخت هند به زینت طبع آراسته شد.

انتشار کتاب«زن و جایگاه او در جامعه اسلامی»

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «egynews.net»، کتاب «زن در اسلام و جایگاه وی در جامعه اسلامی» اثر «عبدالعزیز بن‌عثمان التویجری»، مدیرکل سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو) است که به چهار زبان انگلیسی، فرانسوی، هندی و اردو در شهر «دهلی نو» هند منتشر شد.

این چهار ترجمه‌ همراه با متن عربی در  یک جلد و توسط انتشارات «میلی» شهر دهلی نو و در یک چاپ نفیس و فاخر منتشر شده است.

این کتاب تاکنون دوبار در سال‌های 1992 و 2009 میلادی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی از سوی آیسسکو منتشر شده و برای نخستین‌بار است که به زبان‌های اردو و هندی منتشر می‌شود.

عبدالعزیز بن‌عثمان التویجری در این کتاب، تصویر کاملی از زن مسلمان در اسلام و مقدمه‌ای درباره جایگاه زن در تمدن‌ها و ادیان قدیم ارائه داده و در تدوین این مطالب به معتبرترین منابع موجود استناد کرده است.

تبیین دیدگاه اسلام درباره زن، حقوق قضایی، سیاسی، مدنی زنان و بیان نقش علمی ارزنده زن مسلمان در طول تاریخ از دیگر مباحث این کتاب به‌شمار می‌رود.

captcha