هفتمین مسابقات سراسری «قرآن و حدیث» حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود
کد خبر: 3540806
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

هفتمین مسابقات سراسری «قرآن و حدیث» حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود

گروه مسابقات: مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات سراسری «قرآن و حدیث» حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

محمد مهدوی، دبیر ستاد برگزاری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این خبر گفت: مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در رشته‌های حفظ (10 ،20 جزء و کل قرآن کریم)، دعاخوانی، قرائت تحقیق و ترتیل در کاشان، مشهد اردهال، حرم حضرت علی بن امام محمد باقر(ع) برگزار می‌شود.  
وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات که ویژه آقایان طلاب است، 85 نفر متسابق طی سه روز از 13 تا 15 آبان ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
مهدوی بیان کرد: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم و نهادینه‌سازی آموزه‌های قرآنی در میان طلاب سراسر کشور و شناسایی استعدادهای قرآنی صورت می‌گیرد که امسال شهر کاشان میزبان این دوره  از مسابقات است.
دبیر ستاد برگزاری مسابقات با اشاره به اینکه در برپایی این دوره از مسابقات سازمان‌ها و نهادهای دولتی همکاری دارند، افزود: مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان، دفتر نماینده در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری کاشان، اداره آموزش و پرورش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه، آستان مقدس حضرت علی بن امام محمد باقر(ع) و دیگر سازمان‌ها برپا می‌شود.
گفتنی است،  در این مسابقات تعداد 500 میهمان ویژه از استان‌های سمنان، اصفهان، همدان و اردبیل حضور خواهند داشت و همچنین داوری این مسابقات برعهده داوران ممتاز و بین‌المللی کشور است.
هفتمین دوره مسابقات سراسری «قرآن و حدیث» حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود

captcha